מטריקס מקימה מכללה להכשרת עובדים למשרות קלינטק

הרעיון מאחורי המיזם הוא שתחום הקלינטק דורש ידע בין-תחומי רב, שמקיף תחומים כמו סביבה, מדע, טכנולוגיה ועסקים ■ "בגלל שהתחום חדש יחסית, קיימים פערים בין המצוי לבין הנדרש בהשכלה ובניסיון של כוח-האדם הרלוונטי"

חברת מטריקס וחברת גרינאג'נדה, המתמחה בייעוץ סביבתי לעסקים ולחברות קלינטק, מקימות במשותף מרכז לקורסי הכשרה ולהסבת כוח עבודה לתפקידים בתחומי הקלינטק, שייקרא Matrix Greentech College.

הרעיון מאחורי המיזם הוא שתחום הקלינטק דורש ידע בין-תחומי רב, שמקיף תחומים כמו סביבה, מדע, טכנולוגיה ועסקים. לדברי רונית ירוסלביץ', מנהלת השיווק והפיתוח העסקי של גרינאג'נדה, "בגלל שהתחום חדש יחסית, קיימים פערים בין המצוי לבין הנדרש בהשכלה ובניסיון של כוח האדם הרלוונטי. לשם כך נדרש מרכז הכשרה, שבו יוכלו מהנדסים ואנשי עסקים לקבל ידע רב-תחומי ומעשי אשר יסייע להם להשתלב בשוק העבודה בתחומי הקלינטק". בין הקורסים שיוצעו במכללה נמצא קורס הסבה מלא לקלינטק, הכולל היכרות עם סוגיות סביבתיות, גישות טכנולוגיות מובילות, היבטים עסקיים וניהוליים הייחודיים לשוק הקלינטק העולמי. במרכז יועברו שני מסלולי הכשרה: טכני-הנדסי וניהולי-שיווקי.

בשלב הראשון תעסיק המכללה כ-15 מרצים, והיא תפעל במבנים השייכים לחטיבת ההדרכה של מטריקס, הבעלים של ג'ון ברייס ומכללת היי-טק, בכמה נקודות ברחבי הארץ. במטריקס גרינטק קולג' מקווים למאות תלמידים בשנה, כששכר הלימוד של הקורסים הבסיסיים יהיה 9,500 שקל. הלומדים נדרשים לתואר, וכן לרקע מקצועי, ניהולי או טכנולוגי.

הכשרה מקצועית ורקע רחב

לדברי ירוסלביץ', הקורסים שמציעה המכללה החדשה לא נועדו להחליף מסלולים לתואר שני בלימודי סביבה, שקיימים כיום, בין היתר, באוניברסיטת תל אביב ובטכניון. לדבריה, הקורסים מיועדים "לספק אלטרנטיבה נקודתית ופרקטית. אנו נעניק הכשרה מקצועית ורקע בסיסי רחב ומקיף בתחומי הסביבה והקלינטק עבור מהנדסים ומנהלים מנוסים, שצריכים ללמוד את הענף על כל היבטיו, בהם רגולציה, חקיקה, שחקני השוק, מודלים עסקיים ייחודיים לתחום וטכנולוגיות קיימות".

עוד הוסיפה ירוסלביץ' כי "הדבר דומה להבדל בין תואר שני בהנדסת תוכנה לבין קורסי הסבה והכשרה להיי-טק. קורסי ההסבה הקצרים והממוקדים באים לענות על צורך פרקטי, שחסר כדי להשתלב בחברת היי-טק או בתחום ספציפי בהיי-טק".