צה"ל מאיים לטרפד פרויקט מגורים לקציני משטרה

זאת בתגובה להודעה מהמינהל על ביטול הקצאות קרקע בפטור ממכרז לקציני צה"ל בגן-יבנה, לאחר שצה"ל לא קידם את הפרויקט במועד

חשש כי הצבא יטרפד למשטרה את הפרויקט לקצינים ונגדים בישוב מיתר בגלל שהמינהל ביטל את הקצאות הקרקע בפטור ממכרז לקציני צה"ל בגן יבנה. באגף כוח אדם בצה"ל שוקלים לטרפד פרויקט של מינהל מקרקעי ישראל לנגדי וקציני משטרה בישוב מיתר, מכיוון שהמינהל הודיע על ביטול פרויקט בגן יבנה, המיועד לנגדי וקציני קבע בצה"ל.

על פי תקנות הפטור ממכרז המחייבות את המינהל, שר הביטחון רשאי לחתום על פטור ממכרז קרקע מינהל לנגדים וקצינים של צה"ל המשרתים בקבע, והמגרשים נמכרים לפי שומה. המשטרה ביקשה להיחשב לצורך פטור זה גם כן ככוחות הביטחון, ועל כן גם על פרויקטים לשוטרים חותם שר הביטחון על פטור ממכרז.

לאחרונה ביקש הצבא לקבל במסגרת פטור ממכרז פרויקט של 200 מגרשים של כ-400 מ"ר בגן יבנה, להקמת צמודי קרקע. המינהל היה אמור לקבל כ-500 אלף ש"ח למגרש במסגרת הפרויקט, מחיר הנמוך ממחיר השוק של מגרשים כאלה.

מכיוון שהצבא לא קידם את הפרויקט בגן יבנה עד המועד הקובע בהסכם עם המינהל, הודיע היום (ב') המינהל כי הוא מבטל את הקצאות הקרקע לצה"ל בגן יבנה, וזאת לנוכח הביקוש הרב למגרשים מסוג זה בעיקר באזור המרכז.

בתגובה להודעת המינהל הודיע ראש אכ"א, אלוף אבי זמיר, כי אם המינהל לא יחזור בו מביטול ההקצאה, שר הביטחון לא יחתום לאנשי המשטרה המעוניינים לרכוש הקצאה של 30 מגרשים ביישוב מיתר, שבו יש פרויקט משותף של הצבא והמשטרה. מנהל אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב‏ עמיחי שי, הביע מורת רוח מההודעה וטען שאין לתלות את הדברים זה בזה.

‏‏מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "פרויקט המגורים ביישוב מיתר מהווה חלק מן הפרויקטים אותם מקדמת מנהלת פרויקטי המגורים בצה"ל במסגרת המאמצים לטיפוח המרכיב האיכותי בקרב משרתי הקבע. בקשתה של משטרת ישראל להצטרף לפרויקט זה נענתה על ידי צה"ל בחיוב. פרויקט המגורים בגן יבנה מהווה אף הוא חלק מפרויקטי המגורים הצה"ליים, והקרקע מיועדת לאנשי קבע ולאנשי משטרת ישראל. על מנת להמשיך ולקדם פרויקט זה, ממתין צה"ל לאישור עקרוני מטעם מינהל מקרקעי ישראל. צה"ל מצפה כי פרויקט מגורים המסוכם עקרונית לכוחות הביטחון (צה"ל ומשטרת ישראל) לא יופנה לשוק הפרטי עוד בטרם הושלם הליך תקין למימוש הפרויקט".

תגובת המשטרה טרם התקבלה.

‏במינהל מקרקעי ישראל סירבו להתייחס לדברים.