דוושת בנזין של טויוטה פריוס נתקעה - הרכב דהר ב-150 קמ"ש

הנהג ביצע עקיפה ולאחר מכן איבד לחלוטין את השליטה במהירות הנסיעה של הרכב ■ פריוס הוא אחד הדגמים שנכללו בריקול (קריאה לתיקון) שפרסמה טויוטה בחודש שעבר, אך עד כה לא דווח על מקרים של בעיה בדוושת הבנזין בדגם זה

‎‎משטרת סן דייגו בקליפורניה נאלצה לסייע לנהג טויוטה פריוס שדוושת הבנזין שלו נתקעה על כביש מהיר אתמול (ב') אחר הצהריים. שוטרי פטרול של הכבישים המהירים בקליפורניה הגיבו לקריאת חירום בטלפון נייד של הנהג, שהגיע למהירות 94 מייל בשעה (150 קמ"ש).

הנהג ביצע עקיפה ולאחר מכן הוא איבד לחלוטין את השליטה במהירות הנסיעה של הרכב. השוטרים הורו לנהג להשתמש בבלמים הרגילים ובבלמי החירום שלו, וכאשר מהירות המכונית ירדה ל-80 קמ"ש הוא כיבה את המנוע והמכונית נעצרה לבסוף.

פריוס הוא אחד הדגמים שנכללו בריקול (קריאה לתיקון) שפרסמה טויוטה בחודש שעבר, אך עד כה לא דווח על מקרים של בעיה בדוושת הבנזין בדגמי פריוס. התקלה שבגללה נקרא דגם זה למוסכים היתה תקלה במערכת הבלמים. דגמי פריוס מהשנים 2004-2009 נקראו לתיקון בעיה של שטיח רצפה שעלול לתקוע את דוושת הבנזין.

הנהג, ג'יימס סייקס, בן 61, מסר שרק לפני שבועיים הוא לקח את הרכב את הסוכנות שלו, אל קאג'ון, לתיקונים אחרי שקיבל הזמנה לעשות זאת, אך נאמר לו שרכבו לא נכלל ברשימת הרכבים הזקוקים לתיקון. "נתתי להם את הודעת ההזמנה שלי והם אמרו שאני לא ברשימת התיקונים", סיפר סייקס.

טיוטה פריוס 3
 טיוטה פריוס 3

טויוטה הודיעה שהיא משגרת לסן דייגו טכנאי שדה מיוחד, כדי לבדוק את האירוע. בחודשים האחרונים הזמינה החברה 8.5 מיליון כלי רכב שלה לתיקונים ברחבי העולם, מהם יותר מ-6 מיליון בארה"ב.

"לחצתי על דוושת הבנזין כדי לעבור רכב אחר והיא עשתה משהו מצחיק, היא קפצה ופשוט נשארה שם", סיפר הנהג סייקס לעיתונאים. "ניסיתי את הבלמים, הרכב לא עצר, לא הגיב ורק האיץ את המהירות. יכולתי להריח את הבלמים נשרפים כי לחצתי עליהם בכל הכוח".