איום נוסף על שופטים - והפעם על אלשיך: "אל תישני טוב בלילה"

אחד המתדיינים שהגיע הבוקר למחוזי בת"א לשמוע החלטה בעניינו, ואשר החלטתה של השופטת ורדה אלשיך לא נשאה חן בעיניו, צעק לעברה: "עכשיו אני מבין למה השופטים מאוימים" ■ המאיים נעצר ע"י משמר בתי המשפט

אין דין ואין דיין: לפני שעה קלה אירעה תקרית איומים נוספת כלפי שופטים, באולמה של סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך. אחד המתדיינים שהגיע הבוקר (ג') לשמוע החלטה בעניינו, ואשר החלטתה של אלשיך לא נשאה חן בעיניו, צעק לעבר השופטת: "עכשיו אני מבין למה השופטים מאוימים", "לא פלא שכותבים בעיתונים שתוקפים שופטים, אני אומר את זה ברייש גלי עוד פעם ועוד פעם", ו"אל תישני טוב בלילה".

המאיים, תושב פתח-תקווה בן 40, נעצר על-ידי משמר בתי המשפט, והעניין הועבר לחקירת המשטרה.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "אנו מאשרים כי האירוע אכן התרחש. הנושא הועבר לטיפול הגורמים הרלוונטיים, ואיננו מוסרים פרטים מעבר לכך".

התקרית מהבוקר מתרחשת על רק ההסלמה באיומים כלפי שופטים, לאחר שבשבוע שעבר התקבל בלשכת מנהל בתי המשפט, משה גל, פקס אנונימי, שבו נכתב כי "בקרוב מאוד נוציא להורג שופט או שופטת, באמצעות טיל או רובה קלצ'ניקוב". אתמול (ב') הוגש כתב אישום נגד מיכה בן-יעקב, תושב המרכז בשנות ה-50 לחייו, בגין שליחת הפקס המאיים.

בינואר השנה הותקפה ונפצעה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, לאחר שאחד מהנוכחים באולמה השליך עליה את נעליו.

רק אתמול גזר בית משפט השלום בחיפה 9 חודשי מסר בפועל על מאבטח לשעבר של השופטת רמה לאופר-חסון מבית משפט השלום בקריות, לאחר שאיים בעצמו על חייה כדי שלא לאבד את עבודתו כמאבטחה האישי. העונש אמור היה ליצור רתיעה, אך נדמה כי המסר לא מחלחל.