פסטרנק לביהמ"ש: לפטר את המנהלים המיוחדים של הכי ישיר

המייסד והבעלים של סוכנות הביטוח הכי ישיר, שקרסה לפני כ-3 שנים, מבקש להעביר מתפקידם את המנהלים המיוחדים של החברה - עוה"ד רונן מטרי ופגי שרון - זאת עקב התנהלותם הרשלנית במסגרת תיק הפירוק שלה

שאול פסטרנק, המייסד והבעלים של סוכנות הביטוח "הכי ישיר" שקרסה לפני כ-3 שנים, הגיש הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להעביר מתפקידם את המנהלים המיוחדים של חברת "הכי ישיר", עוה"ד רונן מטרי ופגי שרון, ולאפשר לו להגיש נגדם תביעה בגין "נזקי-עתק" שלטענתו גרמו לחברה - זאת עקב התנהלות רשלנית, חסרת זהירות וחסרת תום-הלב במסגרת תיק הפירוק שלה.

פסטרנק גם מבקש לשלול מהמנהלים המיוחדים שכר בגין פירוק החברה.

לטענת פסטרנק, באמצעות עוה"ד דוד יצחק ושמוליק קסוטו, המנהלים המיוחדים החליטו להתפשר בתביעה על סך של 206 מיליון שקל שהגישה "הכי ישיר" כנגד כלל ביטוח, תמורת סכום מזערי של כ-4% מסכום התביעה. זאת, חרף התנגדותו הנחרצת לפשרה ותוך הפרת ההבטחתם כי בטרם יסכימו להתפשר יאשרו את ההסכם בבית המשפט.

כזכור, בשנת 2007 הגישה "הכי ישיר" תביעה כנגד כלל ביטוח, בטענה כי הפרה הסכם לשיתוף-פעולה בתחום ביטוחי המשכנתאות והובילה בהתנהגותה לקריסתה של הסוכנות. לאחר שהתיק הגיע להליכי בוררות, ניתן צו פירוק ל"הכי ישיר". ביוני אשתקד הסתיימו ההליכים בין החברות, בפסק בורר שקבע כי כלל תשלם 11.7 מיליון שקל ל"הכי ישיר" - סכום שכלל גם את שכר-הטרחה של עורכי הדין של "הכי ישיר".

עם קבלת פסק הבורר אמר פסטרנק: "אני אמשיך את הטיפול המשפטי נגד כלל ביטוח ונגד אביגדור קפלן באופן אישי. אתבע את כלל ואביגדור קפלן בעשרות מיליוני שקלים, בין 60 ל-80 מיליון שקל, ואמשיך בנוסף בטיפול בנושא מול הממונה על ההגבלים העסקיים באשמת קרטל כנגד כלל ומנהליה".

אלא שהבוקר פסטרנק פנה דווקא כנגד הנאמנים בתיק הפירוק. לטענתו, המנהלים המיוחדים הפרו את התחייבותם כי הפשרה לא תוגש לבורר לפני שיקבלו אישור מסגנית המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, שדנה בתיק.

עוד נטען כי העמוד בטיוטות הסכם הפשרה, בו היה מצוי הסעיף שהתנה את תוקפו באישור בית המשפט מראש, הושמט מהסכם הפשרה שהוגש לאישור הבורר.