רו"ח רפי עגיב מנסה להשתלט על חברת הנדל"ן קבלנים

מי שנמנה בעבר עם בעלי קבוצת הכדורגל הפועל ת"א התחייב לממן את ההוצאות השוטפות של החברה בחודשיים הקרובים

רו"ח רפי עגיב, לשעבר מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, מנסה להשתלט על חברת הנדל"ן הקטנה קבלנים, שנקלעה לקשיים. בעל השליטה בקבלנים, אריה פרידמן, החליט למכור את מניותיו, לאחר שאתמול במהלך דיון מיוחד בפני השופטת דליה קרת-מאיר הסכימה החברה למינוי של כונס נכסים. מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה 24 מיליון שקל, התחייבו מצידם שלא לדרוש את פירוקה של קבלנים.

חברת קבלנים , הנסחרת לפי שווי של 14 מיליון שקל בלבד, עדיין לא פרסמה את התוצאות לסיכום השנה החולפת, אך את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה בהפסד של כ-15 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות שלה עומד על 85 מיליון שקל, ובקופתה 2 מיליון שקל בלבד. לדו"חות הכספיים הוצמדה הערת "עסק חי".

השבוע דיווחה קבלנים כי סמנכ"ל הכספים, יצחק בלזר, התפטר מתפקידו עקב אי תשלום שכרו במועד.

לאריה פרידמן, כך נחשף ב"גלובס" השבוע, יש גם חובות גדולים בזירת הפעילות הפרטית שלו. מתביעה שהגישה לאחרונה חברת בלורי שבשליטתו נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של רמת השרון, עולה כי לחברה חוב של לא פחות מ-102 מיליון שקל לבנק הבינלאומי.

את התביעה הגיש פרידמן בטענה לנזקים שנגרמו לחברה, לאחר שבשנת 2002 הוציאה הוועדה המקומית צו הפסקה מנהלי לבניית מרכז מסחרי ברמת השרון, אותו הקימה בלורי. חובותיה של בלורי לבנק הבינלאומי מיוחסים לשיבוש העבודות כתוצאה מצו ההפסקה, ואת יתרת הסכום היא תובעת בגין אובדן רווחים פוטנציאלי שנגרם לה.

בחזרה לקבלנים: בחודשים האחרונים העבירו מחזיקי האג"ח והנאמן של החברה, הרמטיק, ביקורת קשה על התנהלותה. קבלנים, המיוצגת על ידי עו"ד נמרוד כנפי, דחתה את כל האשמות. כעת החברה מסכימה כאמור למינויים של עורכי הדין אלון קזיוף וליאור קוינטר, באי כוח מחזיקי האג"ח, לכונסי נכסים של החברה.

עגיב התחייב לממן במהלך החודשיים הקרובים את כל פעולות החברה, ובלבד שמדובר בהוצאות שוטפות ולא חובות עבר. במהלך התקופה האמורה ינהל עגיב מו"מ עם נושי החברה במטרה להגיע להסדר חוב. נציין בהקשר זה שבית ההשקעות מגדל שוקי הון מחזיק בשעבוד על מחצית מהסדרה, 20 מיליון שקל ערך נקוב (שהחברה רכשה בחזרה), תמורת הקצאת קו אשראי.

במקביל הוחלט אתמול בביהמ"ש המחוזי בת"א להשאיר את צו איסור הדיספוזיציה שהוטל לפני כן על החברה. עם זאת, במטרה לשפר את מצבה הפיננסי הסכימו מחזיקי האג"ח להחריג שלוש עסקאות - בנתניה, וברמת החי"ל ורחוב אלנבי בתל אביב - שהחברה יכולה להשלים אך התמורה תגיע לחשבון נאמן.