ליקויים בתפקוד מנגנוני הפיקוח והבקרה באנליסט קופות גמל

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם כי דירקטוריון החברה וועדות ההשקעה לא קבעו מדיניות השקעה סדורה ולא הגדירו את סמכויותיהם של מנהלי ההשקעות ■ הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון החליט כי לא יוטלו עיצומים או קנסות על החברה

שוב לא שומרים כמו שצריך על כספי החוסכים? אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פרסם היום (ד') כי בביקורת שערך בחברת אנליסט קופות גמל נמצאו ליקויים בתפקוד מערך ההשקעות ומערך הבקרה והביקורת הפנימית בחברה.

הליקויים מתחלקים ל-3 תחומים עיקריים: ראשית, דירקטוריון החברה וועדות ההשקעה לא קבעו מדיניות השקעה סדורה, לא הגדירו את סמכויותיהם של מנהלי ההשקעות ולא קבעו מגבלות השקעה אפקטיביות למנהלי ההשקעות בחברה. שנית, דירקטוריון החברה וועדות ההשקעה לא דאגו לקיומם של מנגנוני בקרה אפקטיביים אחר פעולות ההשקעה בחברה, ושלישית, נמצאו ליקויים בתפקוד מערך הביקורת הפנימית בחברה, לרבות בנושא תכנון עבודת הביקורת ואיכות ביצועה, ביחס לנדרש בהוראות הדין.

עוד דיווח האגף כי לאור העובדה כי החברה פעלה לתיקון הליקויים שעלו במסגרת הדו"ח, החליט הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון כי לא יוטלו עיצומים או קנסות על החברה. יחד עם זאת, הורה הממונה לחברה לבצע בדיקה מקיפה של תפקוד מנגנוני הבקרה בחברה ולדווח לו על ממצאיה, ועל השלמת תיקון הליקויים שעלו בדו"ח הביקורת.

מאנליסט נמסר כי "אגף שוק ההון במשרד האוצר ביצע הליך שגרתי, המתקיים בכל הגופים המוסדיים של "הערכה תקופתית", המתייחסת לתקופה שהחלה בשנת 2005. החברה שיתפה פעולה עם נציגי האוצר באופן מלא בתהליך, כמו גם בניתוח תוצאותיו. החלטת הממונה הסופית מדברת בעד עצמה והיא שהממצאים אינם מחייבים הטלת קנס או עיצום. תהליך ההערכה הצביע על תחומי פעילות מסויימים בחברה בהם נדרש שיפור בתהליכי הבקרה, והחברה, כאמור, יישמה את המלצות הדו"ח".