מחריפה היריבות בין מחנות גוזמן ומנירב בלשכת רואי החשבון

מחנה מנירב אישר החלטה: על הנשיא גוזמן למסור את טפסי ההצבעה בבחירות ללשכה לספירה ידנית חוזרת

כאוס בלשכת רואי החשבון: היריבות בין שני המחנות - הקואליציה בראשות נשיא הלשכה, יגאל גוזמן; והאופוזיציה בראשות הנשיא לשעבר ויו"ר ועדת המסים בהווה, עופר מנירב, שהפסיד לגוזמן בבחירות האחרונות - הולכת ומחריפה.

אתמול (ב') בישיבת ועד, שבה נכחו חברי ועד מקבוצתו של מנירב, אושרה החלטה לפיה גוזמן יידרש למסור את טפסי ההצבעה בבחירות בלשכה לצורך ספירתם הידנית.

ההחלטה התקבלה בעקבות החלטת בית הדין של הלשכה בעתירתו של מנירב לבצע ספירה מחודשת של הטפסים. מנירב טען כי בטפסי ההצבעה הופיעו שני שמות ממחנה גוזמן, שערב הבחירות הסירו את מועמדותם, ולכן יש לספור מחדש את הטפסים בהם הופיעו השמות. בעקבות החלטת בית הדין בוצעה ספירה חוזרת ממוכנת, שלא הביאה לשינוי התוצאות בהרכב הוועד המרכזי.

מנירב לא הסתפק בכך וביקש לבצע ספירה ידנית, אך גוזמן סירב. בעקבות זאת כינס אתמול מנירב ישיבה בלשכה, קודם לישיבת הוועד, שהתקיימה ללא נוכחות גוזמן או מי מאנשיו. בישיבה זו הועברה החלטה המחייבת להעביר לידיהם את הטפסים לצורך ספירה ידנית.

גוזמן מסר בתגובה: "בית הדין הורה להוציא את כל הטפסים, בהם סומנו בר-לב ווידל, ורק אותם לספור ללא שני השמות. בספירה החוזרת נפסלו 45 טפסים, שלא שינו את התוצאה הסופית. מנירב ביקש מבית הדין לקבל את הטפסים כדי לבדוק את הביצוע של פסק הדין במו-עיניו. בית הדין קבע כי הוא סיים את תפקידו עם מתן פסק הדין, וכי אין בסמכותו להיכנס לשאלות טכניות.

"עמדתי היא שאותה צורת ספירה ממוכנת, שהיתה נהוגה בלשכה בבחירות האחרונות, חלה גם במקרה זה. בהתאם לחוות-דעת משפטית של היועץ המשפטי של הלשכה, הוועד אינו מוסמך לקבל החלטות בשאלה זו... כנשיא הלשכה, אכבד כל החלטה של הוועד המרכזי ומוסדות הלשכה, כולל בית הדין של הלשכה".

בתוך כך תלויה ועומדת עתירה נוספת של מנירב לפסול את הבחירות בפתח-תקווה, בטענה כי הן נעשו בניגוד לכללים.