נייס בדרך לזינוק?

האם תמשיך את מהלך העליה של הימים האחרונים ותכבוש שיא היסטורי?

לאחר פתיחה שורית ביום ראשון עברו על תל אביב 25 יומיים של ירידות שערים, אך הללו לא הוציאו אותו ממסלול העליה. אתמול התהפכה המגמה לטווח הקצר וחזרה להיות מגמת עליה במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח.

בטור של יום ראשון צוינה רמת ה-1,215 כרמת התנגדות, וזו אכן עבדה כמו שעון פיבונאצ'י מכוון. למעשה, זו הנקודה שמפרידה בין תל אביב 25 לבין פריצת השיא ההיסטורי. ההנחה שלי היא שהיה ותל אביב 25 יעלה מעל 1,215 וייתמך מעל הרמה הזו, הוא יפרוץ את השיא ההיסטורי ויעלה לכיוון 1,270-1,280. שם מחכה לו התנגדות משמעותית שתוכל להחזיר אותו למבחן תמיכה באזור השיא שנפרץ. זהו התרחיש של הפריצה. התמיכה החשובה עד לפריצה היא באזור ה-1,180. מהלך מתחתיה ילמד על היפוך מגמה. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה לכל טווח הזמן.

נייס בדרך לזינוק?

נייס עלתה יפה בימים האחרונים ויצרה פסגה משולשת באזור ה-12,500. היה ותפרוץ אזור זה כלפי מעלה, ניתן יהיה לצפות למהלך עליה משמעותי בהמשך. עליה עד 14,000 תהיה עניין של מה בכך וגם על השיא ההיסטורי אפשר יהיה לחשוב.

בשלב ראשון, לאחר פריצה של 12,500 כלפי מעלה, תיבחן רמה זו כרמת תמיכה. עד לפריצה, התמיכה לנייס היא ב-12,150. מהלך מתחת לשער הזה ילמד כי נייס עוד לא ערוכה לפריצה וכי היא צפויה להמשיך להיסחר באזור התנודתיות. לי נראה שיש סיכוי לפריצה למעלה.

מכתשים אגן בדרך לדשדוש?

מהצד השני של המגמה נמצאת מכתשים אגן . היא נסחרה בתוך משולש מתמשך ונראה היה שיש סיכוי שתפרוץ אותו כלפי מעלה ותתחיל לרוץ. אבל, הסנטימנט השלילי נמשך והמשולש נפרץ כלפי מטה. מהלך מתחת ל-1,800 יאשר התפתחות מגמת ירידה. מהלך מעל 1,850 יאפשר לגלות עוד קצת סבלנות ביחס למניה. בסך הכל, הרציונאל שהיה לרכישתה התבטל ובשלב זה אין עניין במניה. מהלך מעל 1,900 יחשב סימן שורי משמעותי, אם יתרחש.

אסיים בבזן , אשר לגביה נשאלתי במדור ניתוח טכני שבאתר גלובס. המניה יצרה פסגה כפולה ב-218. מהלך מעל 218 יאשר המשך עליה. תמיכה ב-205. נראה שניתן לנסות ל"המר" על עליה עם הגנה לטווח הקצר ב-212.