אילקס מתרחבת בדרא"פ: חוזה בהיקף 20 מ' ש' בשנה ראשונה

בשנה השניה צפויה קפיצה ברמת הפעילות. בסך הכל מדובר על פוטנציאל כספי שעשוי להגיע עד לכ-180 מיליון שקל בתקופה של 5 שנים

חברת אילקס מדיקל , בניהולו של ד"ר משה בן-שאול, ממשיכה להרחיב את פעילותה בדרום אפריקה. החברה פירסמה היום (ה') כי חברת הבת, אילקס דרא"פ התקשרה עם המעבדות המרכזיות הלאומיות בדרום אפריקה (NHLS) לביצוע בדיקות לניטור וירוס האיידס בדמם של ילודים הנולדים לאמהות נשאיות, לתקופה של 5 שנים. זאת, לאחר שבניסויים שערכה החברה לפני כשנה נמצא שיפור משמעותי ברמת הדיוק אל מול הבדיקה הקיימת.

אילקס מעריכה, כי בשנה הראשונה לפעילות היא תבצע כ-300 אלף בדיקות בהיקף כספי של כ-20 מיליון שקל, והחל מהשנה השניה עשוי היקף הפעילות לגדול ביותר מפי 2 לרמה של כ-700 אלף בדיקות בשנה. במונחים כספיים, מדובר על פוטנציאל כספי שעשוי להגיע עד לכ-180 מיליון שקל בתקופה של 5 שנים.

במסגרת העסקה, תספק אילקס מדיקל את המיכשור והתוכנה ותחייב את NHLS בגין ערכות המגיבים (ריאגנטים) לביצוע הבדיקות. החברה מעריכה שתחילת העבודה תהיה כבר במהלך הרבעון השני של 2010.

העיסקה הנוכחית מתווספת לפעילות הקיימת של אילקס בדרום אפריקה, ובראשה ההתקשרות ארוכת הטווח עם בנק הדם המרכזי של דרום אפריקה. אשתקד דיווחה אילקס על הארכת החוזה שלה עם בנק הדם האמור ב-5 שנים נוספות, עד סוף שנת 2014. חוזה זה כולל הספקה של קרוב לכמיליון ערכות בדיקה לזיהוי נגיפי איידס וצהבת בתרומות דם, והיקפו הכספי נאמד בכ-70 מיליון שקל בשנה, ובסך הכל כ-350 מיליון שקל ב-5 שנים.

ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל, אמר היום: "ההסכם הנוכחי, בדומה להסכם הקיים עם בנק הדם המרכזי של דרום אפריקה, יבטיח לחברה תזרימי מזומנים גבוהים ויציבים על פני תקופה של מספר שנים ויביא לשיפור נוסף ברווחיה. אנו מאמינים, כי איכות המוצרים והשירות שסופקו לבנק הדם היוו פרמטר מרכזי בבחירתנו גם לביצוע בדיקות הדם אצל היילודים. בפרויקט הנוכחי טמון פוטנציאל עבורנו לקידום פרויקטים נוספים בדרום אפריקה. חברת הבת קיבלה כבר פניות מארגונים נוספים המעוניינים ליישם את הטכנולוגיה שלנו, המבוססת על ביולוגיה מולקולארית, עבור מדינות נוספות באפריקה".

אילקס מדיקל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2009 עם עליה של כ-15.5% בהכנסותיה לכ-179.2 מיליון שקל ועם גידול של כ-27% ברווח הנקי לכ-21.9 מיליון שקל. לצד השיפור בתוצאות, בלט גם תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת, שהסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2009 בכ-40.8 מיליון שקל.