בשורה ללקוחות פרטנר ופלאפון: גוגל מאפשרת SMS בחינם

מנוי פרטנר ופלאפון יכולים להשתמש בשירות ואילו לקוחות סלקום לא יכולים ■ סלקום בתגובה: "סלקום מאפשרת ללקוחותיה משלוח SMS חינם, אבל דוגלת באסטרטגית משלוח הודעות מאתר החברה"

חברת גוגל הוסיפה אמש (ד') אפשרות לשליחת הודעות SMS בחינם בתוך ישראל. האפשרות הייתה קיימת כבר מספר חודשים ללקוחות בארץ שהשתמשו בג'ימייל באנגלית, וכעת השירות ניתן גם למי שמשתמש ב-Gmail בעברית.

המשתמש מקבל במכסה ראשונית 50 הודעות ובכול פעם שהוא מקבל הודעה מחבר, המכסה גדלה ב-5 הודעות נוספות. אם המכסה מתאפסת, היא עולה תוך 24 שעות ליתרה של הודעה אחת. אין הגבלה לשליחת הודעות לטלפונים בצפון אמריקה.

גוגל אינה הראשונה להציע שירותי הודעות SMS באינטרנט - חברת ICQ מאפשר כבר שנים אחדות שליחת הודעות למנויים בארץ ללא עלות, גם היא אצלה הדבר אפשרי רק ללקוחות פלאפון ופרטנר ולא ללקוחות סלקום.

ICQ נותנת ללקוחות מכסה בגובה 14 הודעות, ועל כל SMS חוזר, גדלה המכסה ב-8 הודעות נוספות. בניגוד לגוגל ול-ICQ, מיקרוסופט לא מציעה בתוכנת המסרים המיידים שלה - מסנג'ר - שליחת הודעות SMS.

השירות ניתן למנוי פרטנר ופלאפון לשלוח הודעות, אך נמנע מלקוחות סלקום. סלקום מסרה בתגובה שהיא מאפשרת ללקוחותיה משלוח הודעות SMS חינם, אבל "דוגלת באסטרטגיה" שלפיה ההודעות בחינם יישלחו מהאתר שלה.

מגוגל ישראל נמסר שהם מקווים להרחיב את השירות למפעילות נוספות בעתיד.