צבי אקשטיין: בנק ישראל יכנס ועידת בנקים מרכזיים גלובלית

המשנה לנגיד בנק ישראל ציין כי הוועידה תעסוק בלקחי המשבר, וכי בבנק ישראל עובדים בימים אלה על גיבוש מסמך מקיף ובו לקחי המשבר

בנק ישראל יערוך ועידה של בנקים מרכזיים מכל העולם בתוך שנה, ובימים אלה הוא עובד על הכנת מסמך שיכיל את הלקחים המרכזיים מהמשבר הפיננסי. כך גילה היום (ה') צבי אקשטיין, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס שערך הבנק במלון הילטון בת"א.

"אנחנו עובדים להפיק מסמך מקיף על הלקחים מהמשבר", אמר אקשטיין. "הוא יהיה כלי לעבודה בהמשך. בנק ישראל נכנס במשבר בצורה יוצאת דופן. היתה לנו הבנה איך מטפלים במשבר. אנו מתכוונים לערוך בישראל, לקראת פברואר 2011, ועידה של בנקים מרכזיים מרחבי העולם בנושא ההתמודדות והלקחים מהמשבר. הלקח המרכזי שלנו הוא שמירה על יציבות פיננסית ותמיכה ביציבות זו ע"י אספקת נזילות".

אקשטיין ציין כי בנק ישראל הקים "צוות מיוחד למחקר, ניתוח ומעקב אחרי יציבות הפיננסית". לדבריו הצוות יעבוד עם רשות ני"ע ואגף שוק ההון במשרד האוצר. "אנחנו רוצים לנצל את הידע הקיים כדי ליישם מדיניות פיננסית טובה להמשך", אמר אקשטיין.

בהקשר ללקחי המשבר, המשנה לנגיד אמר כי "אנחנו מתכוונים ליצור מערכת מתואמת בעזרתה נוכל לפרק גוף גדול שנקלע לקשיים, בלי לפגוע בשוק ובכלכלה; מעין צוואה לגופים".