עובדי דיסקונט לעיני: פגישה או שנעבור ל"כוח לעובדים"

ההסתדרות אמורה להודיע על כוונותיה עוד הערב ■ נציגיהם של 1,700 העובדים הארעיים בבנק טוענים שההסתדרות מתנכלת להם

נציגיהם של 1,700 העובדים הארעיים בבנק דיסקונט הציבו אולטימטום להסתדרות: אם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לא ייפגש איתם, הם יעברו לארגון המתחרה של ההסתדרות, כוח לעובדים. כך נודע ל"גלובס".

לפי האולטימטום, על ההסתדרות להודיע עוד הערב (ה') אם תתקיים פגישה כזו, אחרת הארעיים ימשכו את אלף החתימות שהעבירו רק בשבוע שעבר להסתדרות, כחלק מהצטרפותם לארגון. כפי שחשפנו בסוף השבוע שעבר, העובדים הארעיים חשים מרומים על ידי ועד העובדים של דיסקונט, בראשות ריקי בכר, לאחר שזה סירב להיפגש ולשתף אותם במו"מ עם ההנהלה, למרות שהוא נוגע לעתידם.

עוד נודע כי נציגי הארעיים פנו לבכירים בלשכתו של עופר עיני וביקשו להיפגש עמו בעניין. זאת לאחר שהפנימו כי בכר לא באמת מעוניין לשתף אותם במו"מ, ואפילו לא בבחירות לוועד. ביום א' האחרון הגיעה התשובה מלשכתו של עיני: "עליכם לדבר עם ריקי בכר".

העובדים הארעיים הרגישו כי גם ההסתדרות מתנכרת להם, והחלו לחדש את המגעים עם ארגון כוח לעובדים. כפי שחשפנו בעבר, המגעים הראשונים של הארעיים עם כוח לעובדים הם אלה שהאיצו את אנשי הוועד של דיסקונט לצרף את הארעיים להסתדרות ולדבר עמם על שוויוניות בבנק. בכוח לעובדים סברו תחילה לארעיים יהיה עדיף להצטרף להסתדרות, אולם כעת הם הודיעו כי יסכימו לצרף אותם.

עמדת כוח לעובדים מעניינת, שכן רק השבוע הם התלוננו בפני ביה"ד הארצי לעבודה כי ההסתדרות "גונבת" להם עובדים.

"המושיעה" - יד ימינו של עיני

מי שהסתמנה כ"מושיעה" של העובדים הארעיים היא יד ימינו ויו"ר המטה של עיני, עו"ד רוית דום-פידל. פידל כעסה על כך שבכר עדיין לא נפגש עם העובדים, והביעה סלידה מתנאי העבודה הנחותים שלהם. עם זאת, היא סירבה להבטיח כי פגישה עם עיני תצא לפועל, וביקשה למצות קודם את הערוץ של בכר. הארעיים החליטו לתת לבכר הזדמנות עד השבוע הבא, אולם בו בזמן הם מכינים את הקרקע למעבר אל כוח לעובדים.