מודי'ס שופעת מחמאות: "ישראל יצאה כמעט ללא שריטה מהמשבר"

כלכלני סוכנות הדירוג חזרו על דירוג A1 לאג"ח של ישראל עם תחזית דירוג "יציבה" ■ מעריכים שהמשק יצמח ב-3% בשנה במשך השנתיים הקרובות, וכי הגירעון ימשיך לרדת

המשק הישראלי יצמח ב-3% בשנה במשך השנתיים הקרובות וממשלת ישראל תצליח להוריד את יחס החוב-תוצר לרמה של כ-60%. כך מעריכים כלכלני סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, אשר חזרו על תחזית A1 לאג"ח של מדינת ישראל עם הגיוס של 1.5 מיליארד אירו שהשלים אתמול האוצר בלונדון. יצוין כי מדובר בתחזית צמיחה נמוכה יותר מזו של בנק ישראל, העומדת על 3.5% לשנת 2010.

תחזית הדירוג של מודי'ס נותרה גם כן על "יציבה". אנתוני תומס ממודי'ס ציין, כי "ישראל יצאה כמעט ללא שריטה מהמשבר העולמי; הכלכלה נכנסה לתיקון טכני קל בשנה שעברה אך עדיין הצליחה לצמוח ב-0.7% ב-2009".

סוכנות הדירוג שופעת מחמאות על השוק הישראלי, מה שמדגיש את ההתלהבות מישראל אותה רואים כמעט בכל פינה: החל מהסקירות וההמלצות של בנקי ההשקעות הזרים וכלה בביקושי העתק שנרשמו אתמול בהנפקת האג"ח של ישראל - יותר מ-3 מיליארד אירו.

"הכלכלה הישראלית לא נפגעה מהקורלציה עם השוק האמריקני", ציינו במודי'ס, ושיבחו את צעדי בנק ישראל בהתמודדות עם המשבר, כמו גם את השמירה על גירעון נמוך יחסית למדינות המערב.

הגירעון התקציבי ב-2009 הסתכם בכ-5% מהתוצר (בעוד שהתחזיות המוקדמות דיברו על 6% ויותר), כאשר במודי'ס מעריכים כי הגירעון יירד השנה ל-4%. את היעד הממשלתי להוריד את הגירעון לרמה של 1% מהתוצר עד שנת 2014 מכנים במודי'ס "בר השגה".