שר השיכון והבינוי אטיאס: "חרדים וחילונים לא צריכים לגור יחד"

שר השיכון הגיב לגלי צה"ל על הפגנות תושבי חריש הבוקר בוואדי ערה: "אף אחד לא רצה לגור בחריש וכל מכרזי הקרקעות כשלו כישלון חרוץ" ■ "זה לא אומר שאין כניסה לחילונים; צריך יותר בתי כנסת ומקוואות"

שר השיכון אריאל אטיאס הגיב היום (א') בראיון לגלי צה"ל על הפגנות תושבי חריש כנגד הכוונה להפוך את היישוב ליישוב חרדי. תושבי חריש מפגינים היום וחסמו חלק מציר ואדי ערה, תוך שהם גורמים לפקקי תנועה באזור. זאת, במחאה על כוונת הממשלה להקצות אלפי יח"ד לחרדים בלבד ולשנות את הצביון של היישוב.

"גם לבנות לא מאפשרים לנו", אמר אטיאס. "אני מופתע מההפגנות. כל דבר מהלכים עלינו אימים שידליקו את השטח. אמרו לנו לא לנקוב במספרים וכך עשינו. יש החלטת ממשלה ללא התייחסות למספרים, כלומר כמה אנשים יגורו בחריש, כמה שטח יוקצה, כמה יח"ד ייבנו ועוד".

בהחלטת הממשלה שהתקבלה סוכם כי תוקם ועדת מנכ"לים של משרדי הממשלה הנוגעים לדבר, אשר "תמצא פתרונות למצוקות הדיור מהן סובלת האוכלוסיה בעלת צביון דתי". בתגובה אמר היום אטיאס: "אנחנו לא מתעסקים במספרים בהחלטת הממשלה הנוכחית, אלא בסך הכל רוצים לזרז את הבירוקרטיה ולהרים את הפרויקט הענק הזה שיכלול 10 אלף יחידות דיור. אנו רואים את חריש כחלק מפיתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי".

כאשר נשאל איזו עיר תקום בחריש, ענה אטיאס: "אנו לא רוצים להדליק את השטח, להפקיע אדמות או למנוע מאף אחד לגור בחריש. את הפרויקט הזה לא המציא אריאל אטיאס אלא אריק שרון שהיה שר השיכון לפני 15 שנה. אף אחד לא רצה לגור בחריש וכל מכרזי הקרקעות ב-15 השנים האחרונות כשלו כישלון חרוץ; לראייה, גרים שם היום רק 1,000 איש".

אטיאס עומת עם העובדה שלא מאשרים למי שאינם דתיים לעבור למושב, כמו למשל ל-500 משפחות חילוניות מקנדה שמעוניינות לעלות לישראל; אטיאס ענה, כי "העובדות הן שכמעט 15 שנה לא בנו פרויקטים למגזר החרדי. אני נגד הדעה שחרדים יגורו עם חילונים ביחד. זה מייצר חיכוך ומספיק יש לנו אויבים מבחוץ. חרדים יגורו בנפרד וחילונים בנפרד. גם בציבור החרדי יש ילודה וצריך שיהיה להם איפה לגור. איפה אתם רוצים שהחרדים יגורו?".

למרות דברים אלה, אטיאס הבטיח שיפעל כדי למנוע אפליה ביישוב חריש ויאפשר לכל מי שרוצה לגור ביישוב, לעשות זאת.

"לא נמנע מאף אחד שרוצה לגור בחריש לבוא ולגור שם. היחידים שמוכנים לבוא לגור שם הם החרדים; כל המכרזים נכשלו לאורך השנים. אם יש עכשיו מוטיביציה - אני ארים את הכפפה, אבל אני רוצה לראות את הפניות. מי שרוצה - בבקשה; אני האחרון שימנע מאנשים לגור שם. אני בעד עיר חרדית אבל זה לא אומר שאין כניסה לחילונים. צריך לתכנן זאת כי לחרדים יש יותר ילדים ולכן צריך יותר גנים, בתי ספר, בתי כנסת ומקוואות. המסר החשוב הוא שלא נפקיע מאף אחד ולו דונם".