"אפריקה תצא לדרך חדשה; סיכויים טובים מאוד לעליות בעתיד הקרוב"

גלובס tv (עדכון) - אסיפת האג"ח דלת המשתתפים של אפריקה ישראל ננעלה ■ איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, עם תום האסיפה: "אנו נמצאים בתקופה של התייצבות; החברה תתעסק כעת בחידוש הבנייה"

מעט משתתפים הגיעו הבוקר לבית החייל בת"א לאסיפת האג"ח המשותפת ל-13 סדרות האג"ח של אפריקה ישראל . המוסדיים לא הגיעו אלא שלחו את נציגיהם בלבד. האסיפה הסתיימה תוך זמן קצר ובסופה חולקו למשתתפים כתבי הצבעה לאישור ההסדר. תוצאות ההצבעה יתקבלו תוך 48 שעות ויועברו לשופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בת"א.

"‎אני מתלבטת ולא יודעת אם להאמין לחברה לאור דברים שקרו בעבר", אמרה היום ל"גלובס" מחזיקת אג"ח פרטית במהלך האסיפה. משקיע פרטי נוסף, עו"ד זהר גרינברג, אמר כי "אפריקה ישראל מבקשת חנינה כמו בקו 300".

בסוף האסיפה חולקו כתבי הצבעה והתוצאות יועברו לשופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בת"א, בתוך 48 שעות. לאחר מכן היא צפויה להעניק מספר ימים בכדי לאפשר התנגדויות ורק אז לאשר את ההסכם שישומו כרוך בעבודה משפטית רבה.

"אפריקה יוצאת לדרך חדשה"

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל, אמר בראיון ל"גלובס" עם תום האסיפה, כי אפריקה יוצאת לדרך חדשה.

"בחצי השנה אחרונה הנהלת החברה עבדה מאוד קשה ועמלה לילות כימים על מנת לייצר הסדר חוב לטובת כל הצדדים המעורבים בנושא", אמר כהן. "עם אישור ההסדר היום, ולאחר מכן עם אישורו בבית משפט, אפריקה תצא לדרך חדשה ותפתח עידן חדש של יזמות, חידוש הבנייה, הצפת ערך והשבחת נכסיה. אני מקווה מאוד שההסדר הזה יאפשר לחברה לעמוד בהתחייבויותיה ולשרת את האינטרסים של כל המעורבים בנושא".

- האם אתה מרגיש שהחברה ושוקי הנדל"ן בחו"ל יצאו מהמשבר?

"אנחנו נמצאים בתקופה של התייצבות, בתקופה שבהחלט אנו רואים סיכויים טובים מאוד של עליות בעתיד הקרוב. אפריקה החליטה לחדש את הפעילות של מספר פרויקטים בעולם באזורים שבהם אנחנו פועלים. אנחנו בהחלט חושבים שעם התעוררות של אותם השווקים בתקופה יחסית לא ארוכה, אנו רוצים להיות מוכנים עם הנכסים שלנו ולכן אפריקה כרגע תתעסק בנושא של חידוש הבנייה ויצירת אותם נכסים שכל כך רוצים באמת להעלות לאוויר, על מנת להשביח את שווי החברה ואת נכסיה".

- ומה לגבי מימוש נכסים?

"כרגע אנחנו מתרכזים בנושא של בנייה וחידוש הפרויקטים".

- עד כמה הסדר החוב השפיע על התנהלות החברה בתקופה האחרונה?

"אין ספק שבחצי שנה האחרונה ההנהלה התעסקה יום ולילה בנושא ההסדר. עיקר משאבי הניהול הלכו לתחום ההסדר".

אסיפת אגח אפריקה / צלם: גלובס טי.וי
 אסיפת אגח אפריקה / צלם: גלובס טי.וי