המ-לט חתמה על מזכר הבנות לרכישת חברה הולנדית

רוכשת 75% תמורת 3.15 מיליון יורו ■ הרכישה מביאה להמ-לט קווי מוצרים משלימים וסינרגיות תפעוליות ושיווקיות

חברת המלט מקבוצת אידיבי דיווחה היום (א') כי חתמה ביום חמישי על מזכר הבנות לרכישת 75% מחברת השסתומים והמערכות ההולנדית ASTAVA מידי בעליה הפרטיים תמורת 3.15 מיליון יורו. כמו כן להמ-לט ולמוכרים יהיו אופציות call ו-put על ה-25% הנותרים. מנכ"ל החברה הנרכשת שיחזיק ב-25% הנותרים, ימשיך לנהלה לתקופה של שנתיים לפחות.

החברה הנרכשת היא יצרנית ומשווקת של סעפות (מניפולדים), שסתומים ומערכות בקרה. אלו הם קווי מוצרים המשלימים ברמת התאמה גבוהה את קווי המוצרים הקיימים של המ-לט. ברכישת ASTAVA המלט רואה מספר סינרגיות פוטנציאליות - בייצור, בשיווק ובמו"פ.

הרכישה באה להקנות להמ-לט כושר תחרות משופר עוד יותר מול שחקנים אחרים בתחומה ולשפר את מיצובה השיווקי והבינלאומי. התמחותה העיקרית של החברה ההולנדית בשווקי הנפט והגז עולה בקנה אחד עם חיזוק הדגש האסטרטגי על תחומים יציבים אלה והעלאת משקלם היחסי בתמהיל המכירות.

ביצוע הרכישה כפוף לבדיקת נאותות והצדדים יפעלו לחתום על הסכם הרכישה המלא לא יאוחר מ-15 במאי.

להמ-לט זוהי הרכישה השנייה בתולדותיה. רכישה של פעילות השסתומים היפנית Motoyama שבוצעה ב-2005 הביאה להגדלה משמעותית של מכירות המ-לט ביפן, אשר שרירה עד היום, אבל במקביל גרמה בעבר להפסדים תפעוליים בשל המצב הכלכלי אליו נקלעה יפן. בשנה האחרונה החליטה המלט להעביר את פעילות הייצור מיפן לישראל מבלי לפגוע בנתח השוק שהמ-לט כבשה ביפן, כך שגם במדינה זו פעילות החברה היא כיום רווחית.

נזכיר כי במחצית 2009 רכשה דיסקונט השקעותאת מניות משפחת טופז בהמ-לט והגיעה לאחזקה של 60% בחברה. לאחר מכן מינתה לה הנהלה חדשה. המ-לט דיווחה ביום רביעי האחרון על תוצאותיה הכספיות לשנת 2009 ואף שהשנה הסתיימה בהפסד, הרבעון הרביעי הראה שיפור משמעותי בתוצאות וחזרה לרווחיות.