שטראוס ראש בראש מול תנובה: משיקה חלב ניגר תחת המותג יטבתה

תשווק תחת המותג גם שקיות חלב מועשר ששווקו עד כה בקרטון ובכד 2 ליטר ■ המהלך ילווה בקמפיין בהשקעה של כמיליון דולר

קבוצת שטראוס השיקה היום (א') חלב בשקית וחלב בקרטון תחת המותג יטבתה. עד כה פעלה הקבוצה בסגמנט החלב המועשר בלבד, ואילו כעת היא תפעל ראש בראש מול תנובה וטרה בקטגוריית החלב בכללותה. החברה תשקיע כמיליון דולר בקמפיין שילווה את המהלך.

בנוסף, החברה מרחיבה את שיווק החלב המועשר, שנעשה עד כה בקרטון ובכד 2 ליטר, לשקיות חלב.

לדברי מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס, מישל בן-וייס, יעד החברה הוא גידול של 40% במכירות החלב הניגר של יטבתה ועלייה בנתח הכספי של החברה בקטגוריה מ-11% ל-15%.

כניסתה של שטראוס לסגמנט החלב הניגר היא חלק ממגמה של כניסת חברות החלב האחת לתחומי הליבה של השנייה. כך, למשל, נכנסה תנובה לשוק עם "שטוזים" מול "גמדים" של שטראוס, וטרה מתכננת להשיק מעדן שיתחרה במילקי של שטראוס ולהגביר פעילות מול הגבינות הצהובות של תנובה.

בעוד שעד כה פעילותה של שטראוס בשוק החלב התאפיינה בקטגוריות רווחיות, לרבות החלב המועשר, הרי שכעת היא מרחיבה פעילות דווקא בקטגוריות בסיסיות ששיעורי הרווח בהם נמוכים יחסית. יצויין כי יטבתה מחזיק בנתח כספי של יותר מ-50% בסגמנט החלב המועשר.

קטגוריית החלב הניגר היא הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק החלב, המגלגלת לפי סטורנקסט 1.42 מיליארד שקל בשנה. מכירות הקטגוריה מהוות 21.8% מכלל מכירות שוק החלב (לא כולל מעדנייה), שהסתכם ב-2009 ב-6.54 מיליארד שקל. הקטגוריה נשלטת על-ידי תנובה (77%).

"הבידול שלנו בקטגוריה מתחיל במותג ובתפיסת האיכות והטעם שלנו. עד היום נתנו פיתרון רק בעולם החלב המועשר בקרטון ובכד 2 ליטר, והחל מהיום אנחנו נותנים פיתרון לכל הצרכנים, לרבות צרכני שקית. בנוסף, אנחנו משיקים חלב טבעי שאחוזי השומן בו דומים לאחוזי השומן בטבע, קרי 3.7%", אומר תמיר מלמוד, סמנכ"ל השיווק של יטבתה.