אפקט פסח: שופרסל ושופרסל דיל - המותגים המושקעים ביותר השבוע

רשתות השיווק, רשתות הפארם ובעצם כל השוק נערך לקרב על הכיס של הצרכן לקראת פסח ■ שופרסל השקיעה בפרסום השבוע כ-1.4 מיליון שקל, ושופרסל דיל - כ-1.3 מיליון שקל

חג הפסח הוא 'פיק' פרסומי, ואת זה יודע כל תקציבאי מתחיל. רשתות השיווק, הפארמים, חברות הצבע, הבשמים והתיירות נלחמות על הכיס ועל תשומת-הלב של הצרכן. זה בדרך-כלל מתחיל 3 שבועות לפני החג ומסתיים בשבוע של החג.

שופרסל בולטת בפרסום כללי לרשת ולמותג הדיסקאונט "שופרסל דיל" באמצעות גיתם BBDO, בסכום מצטבר של כ-2.7 מיליון שקל, ותופסת את שני המקומות הראשונים בטבלת המותגים המושקעים.

רשת שופרסל מפרסמת תחת הסלוגן: "חג גדול במחירים קטנים", עם דגש על מוצרי ניקיון ואלקטרוניקה, ואילו "שופרסל דיל" ממשיכה עם הסלוגן: "הכסף שלך קונה יותר", ואף עולה עם קמפיין השוואתי בתגובה לזה שהעלתה מגה בול.

משפחת איצקוביץ' מהסדרה "רמזור" מתחילה לפרסם השבוע באמצעות מקאן-אריקסון את המשביר החדש לצרכן, שמשנה קו פרסומי ומתחיל לדבר למשפחות. האיצקוביצ'ים קונים בסניף בסיטואציה קומית שנראה כאילו נלקחה מ"רמזור", והדבר מזכיר את רנו שלקחה באחרונה את עידו רוזנבלום הידוע מהתוכנית "מונית הכסף" לפרסם את הרכבים החדשים שלה.

הרעיון של שימוש בשחקן פעיל לטובת פרסומת עוזר להגביר את האפקט, שכן הוא יוצר קישור בין הסדרה שבה הוא מככב למותג שאותו הוא מפרסם. במילים אחרות - מי שרואה את עידו רוזנבלום ב"מונית הכסף" עשוי להיזכר בפרסומת לרנו, ומי שרואה את האיצקוביצ'ים ב"רמזור" ייזכר במשביר לצרכן. הרווח הוא כולו של המותג.

הבנק הבינלאומי הראשון חוזר השבוע בגל שני לפרסומת המשעשעת למסלול ההשקעות עם אסי כהן באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב ומתמקם במקום הרביעי בטבלה. את הטבלה סוגרת אל-על היוצאת במבצע אביב לשלל יעדים עם פרסומת מבית מקאן-אריקסון.

המותגים המושקעים

1. שופרסל - 1,406,692 שקל - באמצעות גיתם BBDO

2. שופרסל דיל - 1,367,576 שקל - באמצעות גיתם BBDO

3. המשביר החדש לצרכן - 1,309,184 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

4. הבנק הבינלאומי הראשון - 1,074,858 שקל - באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב

5. אל-על - 927,521 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 11/3/10-5/3/10.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.