עיני למרכז השלטון המקומי: אם תפטרו עובדים - אכנס לתמונה

השבוע מתוכננים כנסים, הפגנות ותהלוכת מחאה ■ הרשויות המקומיות: ללא 900 מיליון שקל נקרוס

"אהיה מוכן לסייע בפתרון קיצוץ התקציבים לרשויות המקומיות אם יהיו פיטורי עובדים בהיקף נרחב". כך אמר עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, למרכז השלטון המקומי. דבריו נאמרו בתגובה למכתב שהוציא מרכז השלטון המקומי לעיני, ובו צוין כי אם הרשויות לא יצליחו להחזיר את מענקי האיזון לגודלם המקורי, הם ייאלצו לפטר אלפי עובדים. כך נודע ל"גלובס".

הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות בארץ החליטו לאחרונה לצאת בסדרת צעדי שביתה ומחאה על כך הקיצוץ התקציבי שעשה האוצר. הצעד הראשון נרשם ביום רביעי - 15 הערים הגדולות ו-53 המועצות האזוריות השביתו את שירותיהן. בהמשך לכך, אתמול (א') הופסקו השירותים הניתנים למשרדי הממשלה הממוקמים בחלק מהערים, לרבות פינוי האשפה.

המשך הצעדים

היום (ב') מתוכנן כנס חירום של בכירי הרשויות המקומיות, אליו מוזמנים ראש הממשלה, שר הפנים ושר האוצר. ביום רביעי מתוכננת הפגנת ראשי הרשויות ואלפי עובדים מכל הרשויות המקומיות מול משרד האוצר בירושלים, ולאחריה תהלוכת מחאה ברחובות הבירה.

לטענת הרשויות, חסר לתקציבן סכום של 900 מיליון שקל, ובלעדיו הן יקרסו. לטענת האוצר "בדיונים עם נציגי השלטון המקומי הוצג מתווה שלפיו יגדל תקציב מענקי האיזון בשנת 2010 ליותר מ-2.5 מיליארד שקל". הבעיה בכך, לטענת השובתים, היא שעל פי המתווה האמור, העיריות הגדולות יעבירו את רוב הכסף החסר לרשויות הקטנות יותר.

"אנו קוראים לראש הממשלה להתערב במשבר", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. אך לא רק רה"מ נקרא להתערב, אלא גם כאמור עופר עיני, שנתפס ככוח חזק מאוד בפתרון סכסוכים במשק.