אחת מנשותיו של גואל רצון תובעת את חדשות ערוץ 2: פגעו בפרטיותי

טוענת כי פגישה שבה תיארה מעשים מיניים שביצע בה רצון בהיותה בת 14 צולמה באמצעות מצלמה נסתרת ושודרה ללא הסכמתה בתוכנית "אולפן שישי" ■ הגישה תביעה נגד חדשות ערוץ 2 בסך 200 אלף שקל

אחת מנשותיו לשעבר של גואל רצון, שבתלונתה במשטרה הביאה ל"התפוצצותה" של פרשת גואל רצון ולמעצרו, הגישה הבוקר (א') תביעה בסך 200 אלף שקל נגד חברת חדשות ערוץ 2; גולן יוכפז, עורך התוכנית "אולפן שישי"; דנה סומברג, כתבת "אולפן שישי"; ונגד חברתה לשעבר, שנמנתה אף היא על נשותיו של רצון בעבר. זאת, בטענה לפגיעה בפרטיותה במסגרת כתבה ששודרה בתוכנית "אולפן שישי" ועסקה במעצרו של גואל רצון.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ', טוענת התובעת, צעירה בשנות ה-20 לחייה, כי אחת מפגישותיה עם חברתה, אחת מנשותיו האחרות של רצון בשנות ה-40 לחייה - במסגרתה תיארה בפניה מעשים מיניים ואחרים שביצע בה גואל רצון עוד בהיותה בת 14 - צולמה באמצעות מצלמה נסתרת ושודרה, ללא הסכמתה, במסגרת כתבתה של סומברג על פרשיית גואל רצון בתוכנית "אולפן שישי".

במסגרת הכתבה, ששודרה בינואר השנה, מצולמת התובעת, המכונה ר', כשהיא מתוודה כי רצון קיים איתה יחסי מין עוד בהיותה קטינה. ר' סיפרה לג', אותה חברה, כי רצון ניסה לשכנע אותה כי "נגיעות במקומות אינטימיים בגופה של בת 14 הם לגיטימיים": "הכל אפשר לעשות, בדקנו את זה", היא מצטטת את דבריו. עוד אמרה: "הוא היה הראשון שלי בגיל 14".

לטענת התובעת, למרות שפניה טושטשו וקולה עוות, מצפייה בקלטת ניתן לזהותה בקלות. בכך, נכתב בתביעה, "הנתבעים או מי מהם פגעו בפרטיותה של התובעת מספר פעמים, וזאת הן בצילומה של התובעת ללא ידיעתה ברשות היחיד, לאחר מכן בהפרת חובת הסודיות כלפיה ובהעברת המידע לאחרים, ולבסוף בפרסום הכתבה הפוגעת בשעת צפיית שיא בערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר בישראל, על כל הכרוך בכך והמשתמע מכך".

תגובות אוהדות ו"מרחמות"

בתביעה צויין כי מאז היותה בת 5 שנים התגוררה התובעת, ביחד עם אמה ושתי אחיותיה, בקרב "משפחתו המורחבת" של גואל רצון, ומאז מלאו לה 18 שנים היא היתה לאחת מ"נשותיו". בחודש אוגוסט 2008, לאור תחושותיה כי דברים המתנהלים בקרב המשפחה המורחבת אינם תקינים ואינם ראויים, נטשה את המשפחה המורחבת ועברה להתגורר בגפה.

לטענת התובעת, קעקועים שנחרתו על צווארה וזרועותיה ונושאים את שמו של גואל רצון לא איפשרו לה להסתיר את עברה במשפחה המורחבת, אך חרף זאת היא שמרה על פרטיותה ככל שיכלה, ולא חשפה בפני זרים פרטים אינטימיים מעברה עם גואל רצון.

במהלך שנת 2009 הגישה התובעת תלונה למשטרה, בה פירטה חלק מהמעשים שביצע בה גואל רצון במהלך השנים בהן השתייכה למשפחתו המורחבת. בתביעה צויין כי התלונה הוגשה על מנת שתיפתח חקירה, אך גם בהגשתה שמרה התובעת על חלק מהפרטים מעברה המיני עם גואל רצון בסוד. ככל הנראה, תלונתה היא שהביאה לחשיפת הפרשה ולמעצרו של גואל רצון.

בתביעה נטען כי אחד האנשים הבודדים שבפניהם חשפה התובעת פרטים אינטימיים מעברה היתה אחת מנשותיו האחרות של גואל רצון, אליה התחברה התובעת כאשר גם היא נטשה את המשפחה המורחבת. בין השתיים התפתחה מערכת יחסים קרובה ויחסי אמון.

אלא שלטענת התובעת הפרה חברתה את האמון ואת חובת הסודיות כלפיה, כאשר צילמה את אחת מפגישותיהן במצלמה נסתרת שסיפקה לה חברת החדשות של ערוץ 2, והעבירה את הקלטת לידי כתבת התוכנית "אולפן שישי".

בתביעה נטען כי אנשים רבים זיהו את התובעת בכתבה, והיא זכתה לתגובות רבות, שגם כאשר היו אוהדות ואף "מרחמות" גרמו לה לעוגמת-נפש ולבושה עצומה. (א' 25256-03-10).