יקר מפז: שכר של 120 אלף שקל בחודש למנכ"ל בנק ירושלים

המנכ"ל החדש אורי פז יקבל גם מענק בסך 240 אלף שקל עם תחילת תפקידו יהיה זכאי לבונוסים בסך של עד 2.9 מיליון שקל - מותנה בתשואה על ההון

חגיגות השכר של בכירי המערכת הבנקאית ממשיכות. בנק ירושלים, שבשליטת משפחת שובל, דיווח היום (ב') על תנאי ההעסקה וחבילת התגמול של המנכ"ל החדש אורי פז. שכרו הבסיסי של פז יעמוד על 120 אלף שקל ברוטו בחודש צמוד למדד. בנוסף יקבל מיד עם תחילת תפקידו מענק בסך 240 אלף שקל. הסכם ההעסקה של פז יהיה בתוקף עד אפריל 2014.

לרשות פז הועמדה תוכנית של שני סוגי אופציות. אופציה ראשונה היא 20% מהסך הכול לפי מחיר של 8.6 שקל למניה שנושאת ריבית שנתית של 4%. 80% מהאופציות ניתנו לפי מחיר מימוש של 10.3 שקל למניה, כשמחיר המניה היום הוא 7.85 שקל למניה. לפי דיווחי הבנק השווי הכלכלי של האופציות עומד על 7 מיליון שקל. את תוכנית האופציות בנה משרד רו"ח קסלמן וקסלמן.

האופציות ייפרסו בארבע מנות, כאשר פז יקבל אותן אם הבנק יעמוד ביעדים כמו תשואה להון, הלימות הון, תשואה מותאמת סיכון, ניהולים סיכונים ועמידה ביעדים ספציפיים.

מעבר לכך, נקבע עבור פז מנגנון בונוסים מותנה תשואה. פז יקבל בונוס של שלוש משכורות, כלומר 360 אלף שקל, אם התשואה על ההון תהיה 9%. הבונוס יגדל ככל שתשואה תהיה גבוהה יותר. בתשואה על ההון של 15% יקבל פז בונוס מרבי של 2.9 מיליון שקל. התשואה על ההון של בנק ירושלים בשנתיים האחרונות היתה 10%.

כספי הבונוס יינתנו לפז בפריסה לשלוש שנים: הוא יקבל 50% בשנה הראשונה ועוד 25% בשנתיים הנוספות, מותנה בהמשך עמידת הבנק ביעדים.

בנוסף, יקבל פז מענק שנתי של 240 אלף שקל אם הבנק ייסחר בבורסה בשווי גבוה מההון העצמי. כיום נסחר הבנק בשווי נמוך מכך. פז גם יקבל מענק נוסף של 240 אלף שקל אם הבנק ייצא להנפקת מניות.

פז, לשעבר ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, ייכנס לתפקידו בעוד מספר שבועות לאחר שיתקבל אישור מבנק ישראל. הוא יחליף את המנכ"ל המכהן אבי בזורה, שאותו ביקשו בעלי השליטה להעביר מתפקידו. תנאי ההעסקה של פז משופרים מאלו שקיבל קודמו.