ת"א סגרה במגמה מעורבת: המעו"ף טיפס ב-0.2%, טבע איבדה 1.2%

מניית טבע יצאה מרשימת המניות המבטיחות של גולדמן זאקס ■ דלק נדל"ן מכרה בניין מגורים בקנדה בכ-172 מיליון שקל ■ מכשול נוסף להשלמת עסקת בזק ■ המסחר בניו יורק נפתח באווירה חיובית

המסחר בת"א התנהל היום (ג') במגמה מעורבת ברקע פתיחת מסחר חיובית בוול סטריט. אירופה נסחרת היום בעליות שערים ואסיה ננעלה במגמה מעורבת. המשקיעים בת"א הגיבו היום לראשונה גם למדד המחירים לצרכן לחודש פברואר שירד ב-0.3% בהתאם לציפיות, מה שהגביר את ההערכות כי הריבית במשק לא תעלה גם בהחלטה הקרובה של בנק ישראל. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.68 מיליארד שקל.

משקיעי וול סטריט והעולם כולו נושאים היום עיניהם להחלטת הריבית החודשית של הפדרל ריזרב, אשר לא צפויה לעלות. עם זאת, המשקיעים יבחנו לעומק את ההחלטה הנלווית, במסגרתה צפוי ה'פד' להתייחס להמשך ההתאוששות הכלכלית בארה"ב ובשוק העולמי וכן לאסטרטגיית היציאה מהתערבותו בשווקים הפיננסיים. ברקע, אסיה ננעלה בנטייה לירידות ובאירופה נרשמות עליות בשיעור מירבי של 0.8%. המסחר בוול סטריט מתאפיין גם הוא במגמה מעורבת בפתיחת המסחר.

ברקליס: הריבית תעמוד על 2.25% עד סוף השנה

לאחר שמדד המחירים לצרכן ירד בחודש פברואר ב-0.3%, בהתאם לציפיות, והעמיד את האינפלציה מתחילת השנה על מינוס 1% ובראייה שנתית על 3.6%, הבנק ברקליס קפיטל מנמיך את תחזית הריבית למשק הישראלי לשנה הנוכחית ל-2.25% עד סוף השנה, לעומת 2.75% בהערכות קודמות בבנק. נזכיר, כי בנק ישראל הותיר בחודשיים האחרונים את הריבית על 1.25% וההערכות הן כי גם החודש תיוותר הריבית ברמה זו, וכי היא תשוב לעלות בחודש מאי.

רפי גוזלן מלידר שוקי הון מציין כי העלייה במדד והמשך הרגיעה בסעיף הדיור צפויים להוביל להותרת הריבית לחודש אפריל ללא שינוי. בלידר מוסיפים להעריך כי בנק ישראל אינו מעוניין בריסון אגרסיבי לנוכח אי הודאות בנוגע לצמיחה העולמית, ובהתאם לזאת לא מעוניין ליצור לחצים לייסוף השקל. לכן, הוא צפוי להמשיך בהעלאת ריבית הדרגתית ומתונה, ובשלב הראשון ישאף להוציא את הריבית הריאלית מהטריטוריה השלילית. יעד זה יושג להערכתם באמצעות העלאת הריבית ל-2.25%-2.5% בשנה הקרובה, ובמסגרת זו במאי צפויה העלאה ל-1.5%, זאת בהנחה ולא תחול ירידה ניכרת בציפיות לאינפלציה עד למועד ההחלטה.

דלק נדל"ן ממשיכה למכור נכסים

גולדמן זאקס הוציאו היום את מניית טבע מרשימת "המניות המבטיחות שלה", לאחר שהראלי שחוותה השאיר מרחב קטן מאוד להמשך העליות. עם זאת, האנליסט רנדל סטיינקי משאיר את המלצתו למניית החברה על "קנייה" עם מחיר יעד של 67 דולר.

ריטליקס דיווחה היום כי ל-2009 כולה הסתכם הרווח הנקי שלה במונחי GAAP בכ-5.8 מיליון דולר או 28 סנט למניה בדילול מלא, זאת בהשוואה להפסד של כ-51.6 מיליון דולר או 2.55 דולר למניה בדילול מלא בשנת 2008. כמו כן, פרסמה החברה תחזית ראשונה, לפיה ההכנסות ב-2010 יסתכמו בטווח שבין 195 ל-210 מיליון דולר.

מכשול נוסף להשלמת עסקת בזק : ארגון העובדים בחברה יוצא בדרישה להשלים את המו"מ עימם על הבטחת זכויותיהם בטרם תושלם העסקה, ולא - יפתחו בסכסוך עבודה.

דלק נדל"ן ממשיכה למכור נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה: החברה הנכדה שלה DGRE מכרה בניין מגורים בקנדה תמורת 47.5 מיליון דולר קנדי, שהם כ-172 מיליון שקל.

מניית אפריקה המשיכה לרכז עניין לאחר אישור ההסדר ע"י מחזיקי האג"ח שהקפיץ ביומיים האחרונים את המניה כל יום בכ-7%, אך היום נראה כי המשקיעים הזריזים מיהרו לממש רווחים. באפריקה ממתינים לאישור הסופי של ההסדר ע"י בית המשפט.

מניות כי"ל והחברה לישראל הגיבו לירידות השערים שרשמו אמש בוול סטריט מניות הדשנים הגדולות.

לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלח בנק מזרחי-טפחות לאמנון ברזילי ומוני הראל, בעלי השליטה בחברת מטיס קפיטל ובו דרישה לפירעון מיידי של חוב בסך 29 מיליון שקל.

אמות דיווחה היום על עלייה של 106% ברווח הנקי לכ-332 מיליון שקל ב-2009. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2009 הסתכם בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ- 64 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. ה-NOI בשנת 2009 הסתכם בכ-311 מיליון שקל, לעומת כ-270 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 15%.

אוסיף השקעות הודיעה כי רו"ח של החברה צפויים לצרף לדו"חותיה הערת "עסק חי": "החברה מעריכה כי לאור מצבה הכספי של החברה והיקף היתחייבויותיה לעתיד הקרוב, תיכלל בדו"ח הערה לפיה קיימים ספקות משמעותיים באשר להמשך קיומה של החברה".

[לאתר המעו"ף]