בסוף נמני יסתער לבד

מיטש גולדהאר תקוע עם אבי נמני והצבא שלו; אבל שייקח את הזמן עוד קצת. שייתן לו להתבשל עוד קצת במיץ של אי-ההצלחה, והאוהדים כבר יעשו בשבילו את העבודה המלוכלכת

1‎. אם מיטש גולדהאר לא הבין עד עכשיו שכדי להתחרות עם מכבי חיפה והפועל ת"א הוא חייב להכניס את היד לכיס, החודש האחרון הוא צלצול ההשכמה שלו. מכבי נכנעה ללא רחמים בדרבי, ואתמול (ב') הגיעה לקרית אליעזר כדי לנסות להוציא נקודה. כמו קבוצה קטנה.

ההייפ שנופח לאחרונה סביב מכבי ת"א הוא תוצר של שישה ניצחונות רצופים שהקבוצה עשתה בליגה עד הדרבי. אלא שבליגת העל מודל 2010, שישה ניצחונות רצופים הם לא הישג מרשים. במקרה של מכבי הם תולדה של לוח משחקים נדיב (רעננה, ר"ג, עכו, הפועל פ"ת, הפועל חיפה, בני יהודה).

גם סכנין רשמה לאחרונה רצף של חמישה ניצחונות ואף אחד כאן לא הפך אותה לאימפריה.

2. בלי להכניס סוללות, אין סיכוי שהצעצוע יצליח לפעול. בינתיים גולדהאר לא הכניס סוללות. את מכבי הוא קיבל מאלכס שניידר ללא תמורה, ובחלון ההעברות של ינואר הוא היה היחיד בליגה שלא הביא אפילו שחקן אחד. אלא שהכסף שגולדהאר ישים או לא ישים זה האישו הפחות חשוב כרגע במכבי ת"א. האישו הקריטי באמת הוא אותו אישו של כל השנים האחרונות - מה עושים עם אבי נמני.

גם גולדהאר כבר מבין את הכוח המאגי של נמני במועדון. הוא לא צריך בשביל זה לראות את אילנה דיין ביום חמישי כדי לגלות שלאבי נמני יש צבא שעומד מאחוריו. אם גולדהאר לא היה מבין, הוא לא היה מנסה להסתיר כל כך את הפגישה הסודית עם קשטן בהילטון. הוא פחד מהריקושטים. 48 שעות אחרי פרסום דבר הפגישה באתר ערוץ הספורט, במכבי נלחצו מהריקושטים המתקרבים. "קשטן לא יאמן כאן בעונה הבאה", הם הבהירו. כאילו שגולדהאר בעצם דיבר עם קשטן בפגישה על היכחדות האנטילופות באפריקה. מישהו שם ניסה למזער נזקים.

3. יש משהו שלא ממש מסתדר לגולדהאר עם התזה שצריך להחליף את נמני. העניין המקצועי. נמני הוא לא כישלון במכבי מבחינה מקצועית העונה. רחוק מזה: מכבי מקום שלישי, עם סגל ששווה מקום שלישי בליגה כזאת. אחרי ששוטט בשנים האחרונות בין תפקידיו כשחקן, מנהל ומאמן, יכול להיות שנמצאה סוף סוף הפוזיציה שבה נמני מזיק הכי פחות למערכת.

לנמני המצב הזה טוב. גם ללהקת המעריצים שלו. גם גולדהאר שלא אוהב את המצב הזה, צריך להבין שהוא טוב עבורו. בנקודת הזמן הנוכחית, עדיף לו לאפשר לרחוב להמשיך לנהל את הקבוצה. זה אולי נשמע רע. אבל הוא צריך לתת לסמל הגדול שלהם הזדמנות אמיתית להביא אליפות. הוא צריך גם להביא כמה שחקני רכש על הדרך, כדי שהחיצים במקרה של כישלון לא יופנו (שוב) אליו.

אם לא יגיעו תוצאות, גם הרחוב יבין שהמלך הוא עירום. גולדהאר ירוויח את כל הקופה: הוא גם יוכל להוציא את נמני ממכבי, וגם יקבל את ברכת הדרך מהקהל.

אפשר להגיד הרבה דברים על אוהדי מכבי ת"א, אבל יש משהו שלא נמצא בלקסיקון שלהם: הפסדים. אם נמני ימשיך לקבל בראש בדרבים, גם אחרוני החיילים של מספר 8 ישלחו אותו להסתער לבד.