תוכנית של התשתיות והתמ"ת להתייעלות אנרגטית בעסקים קטנים ובינוניים

משרד התשתיות יתקצב את התוכנית, כולל סקרי כדאיות כלכלית לעסקים שיהיו מעוניינים לקחת בה חלק, והמרכז הארצי ליזמות ירוקה הפועל במ.ט.י חדרה יפעיל את התוכנית‏

פרויקט משותף למשרד התמ"ת ולמשרד התשתיות נועד לקדם התייעלות אנרגטית בקרב עסקים קטנים ובינוניים. משרד התשתיות יתקצב את התוכנית ויפעיל אותה עסק ירוק - המרכז הארצי ליזמות ירוקה הפועל במרכז לטיפוח יזמות (מ.ט.י) חדרה.

סקרי כדאיות כלכלית יבחנו ביצוע תוכנית להתייעלות אנרגטית שתבוצע בכל עסק בינוני שירצה בכך. הסקרים יכללו בדיקה של כל מרכיבי צריכת האנרגיה של העסק, שבאמצעותה יוכן דוח שיפרט את הכדאיות הכלכלית בביצוע תוכנית התייעלות אנרגטית בעסק. זאת, בהתחשב בגובה ההשקעה, תקופת ההחזר והרווחים שהעסקים יפיקו מצעדי ההתייעלות. ‏

בקרוב יצא מט"י חדרה עם קול קורא לאיתור סוקרי האנרגיה שיבצעו את התהליך.

"באמצעות הפרויקט נוכיח לעסקים שהתייעלות אנרגטית, לא זו בלבד שאינה גורמת הפסדים לעסק, אלא יש בה כדי לפתוח בפני העסק הזדמנויות חדשות. שכן העסק מחזיר את ההשקעות שביצע בתוך זמן מועט ואף גוזר רווחים מצעדי ההתייעלות", אמר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר.

לדברי שר התשתיות, ד"ר עוזי לנדאו: "אני מקווה שהפרויקט הייחודי הזה יהווה מודל לשיתוף פעולה עם משרדי ממשלה וגופים נוספים שייאותו לתמרץ צעדים לקידום תהליכי התייעלות אנרגטית בקרב קהלי היעד, הגופים והמוסדות המצויים תחת השפעתם. המסר החשוב שצריך לצאת מכאן הוא לא רק שהתייעלות אנרגטית חשובה לסביבה בכך שהיא מביאה לחסכון בחשמל ומורידה את רמות זיהום האוויר, אלא גם שמדובר במהלך משתלם מבחינה כלכלית. מהתייעלות אנרגטית כולם יוצאים מרוויחים".

לדברים הצטרף רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בתמ"ת, באמרו, כי הפרויקט מיועד לעסקים קטנים בעלי מחזור של 8-50 מיליון שקל. "באמצעות התכנית הזו נבצע 'מתיחת פנים' לעסקים שיהפכו 'ירוקים יותר' ועל ידי כך גם רווחיים ותחרותיים יותר בשווקים בארץ ובחו"ל", אמר קויתי.