עובדי הנמל: "תשקיף הצעת המכר של החברה מסכן זכויותינו"

גורמים באוצר אמרו בתגובה כי המסמך אינו טיוטת תשקיף אלא ניירות עבודה שהוכנו בחברה לקראת הכנת התשקיף והוגשו לחברי הדירקטוריון של חברת הנמל

ועד עובדי נמל חיפה יכנס מחר אסיפת חירום בעקבות פרסום טיוטת תשקיף הצעת המכר של מניות חברת הנמל ע"י המדינה. המדינה מתכוונת להנפיק בבורסה 20% ממניות החברה. לטענת יו"ר הוועד מאיר תורג'מן, התשקיף מתיר הפעלת נמלים פרטיים ורציפים פרטיים, ניסיונות להפעלת חברות בנות ברציפי הנמל ונושאים נוספים המנוגדים להבטחות שנתן משרד התחבורה.

במכתב ששיגרו ליו"ר חברת הנמל בן ציון סלמן כתבו חברי הוועד כי הם רואים בתשקיף פגיעה עתידית בזכויות העובדים ובשמירה על האיתנות הכלכלית והפיננסית של חברת נמל חיפה: "כיוון שתשקיף זה מסכן את זכויות העובדים ואת עתידם התעסוקתי, וכיוון שמ-17.02.10 איננו מחויבים לשקט תעשייתי בכוונתנו להסיק את המסקנות המתבקשות ולנקוט מהלכי מניעה, על מנת להגן על ציבור עובדי נמל חיפה".

גורמים באוצר אמרו בתגובה כי המסמך אינו טיוטת תשקיף אלא ניירות עבודה שהוכנו בחברה לקראת הכנת התשקיף והוגשו לחברי הדירקטוריון של חברת הנמל. באוצר אמרו כי הם מצפים מיו"ר ההסתדרות עופר עיני לעמוד במחויבותו להפרטת הנמלים, שעליה הצהיר במסגרת עסקת החבילה במשק.