כלל פיננסים ו"הצל" הגיעו לפשרה: יקבל 14.2 מיליון שקל

בפברואר 2006 זכה אלי ארוך בבוררות מול כלל פיננסים ונקבע כי מגיע לו סכום-עתק של כ-95 מיליון שקל, אולם בהמשך עדותו של דוד שילוח ("הצל") הצליחה להביא להפחתת הסכום שיקבל ארוך לכ-9.2 מיליון שקל

בית ההשקעות כלל פיננסים ודוד שילוח, שכונה "הצל" בפרשת אלי ארוך, הגיעו לפשרה. כלל פיננסים דיווחה לבורסה לפני זמן קצר כי ההתקשרות בהסכם החדש נועדה להביא לסילוק סופי, מלא ומוחלט של כל התביעות, הדרישות והטענות של הצדדים זה כלפי זה.

על-פי הסכם החדש, סכום הזכאות הכולל של שילוח יקטן ויסתכם בכ-14.2 מיליון שקל לעומת הסכום בהסכם המקורי, בתוספת פירות מסוימים שהוגדרו בהסכם. בנוסף, מתוך סכום זה שילוח התחייב לשאת בתשלומים לצדדי ג' שונים, ככל שיחולו.

סכום ההפרש שבין הסכום בהסכם המקורי לעומת ההסכם החדש, המסתכם בכ-9 מליון שקל, יוחזר לחברות-הבנות של כלל פיננסים על-פי הוראות ההסכם החדש. החברות-הבנות תשתתפנה בתשלומים שעל שילוח לשלם לבאי-כוח ויועצים המייצגים אותו כיום, בסכום של 2 מיליון שקל, וזאת מתוך הסכום על הוסכם.

נזכיר כי בפברואר 2006 זכה ארוך בבוררות מול כלל פיננסים ונקבע כי מגיע לו סכום-עתק של כ-95 מיליון שקל. כלל פיננסים, שנעזרה בשירותיו של שילוח במאבקה לבטל את פסק הבוררות, התחייבה לשלם לשילוח 16 מיליון שקל אם יצליח לסייע לה לבטל את פסק הבוררות.

בתצהיר שמסר שילוח לבית המשפט בחודש מארס 2007 הוא אמר כי מסמכים מהותיים שהציג ארוך זויפו על-ידו. בסופו של דבר בוטל פסק הבוררות בפשרה בין הצדדים, ונקבע כי כלל פיננסים תשלם לארוך כ-9.2 מיליון שקל.

עו"ד שלומית ארליך, המייצגת את שילוח, מסרה בתגובה: "ההסכם מעיד כי חברת כלל שוכנעה בכך ששילוח לא היה שותף למעשה הזיוף. היות וכלל הכירה בסכנה שהיתה צפויה לשילוח בעקבות מעשהו ונשאה בהוצאות האבטחה של שילוח, נאות שילוח להפחית מהסכום המגיע לו בגין עלויות האבטחה הגבוהות. הסכם זה הינו נדבך נוסף בדרך להכרה הציבורית בחשיבות תרומתו של שילוח לתיק זה ובצדקת טענותיו לאורך כל הדרך. כעת יש בדעתנו להגיש לבית המשפט בקשה לשחרור הכספים המוחזקים בנאמנות, שתדגיש בשנית כי לעו"ד מוזר לא מגיע שכר-הטרחה לו הוא טוען, כפי שציינו כבר בעבר".