Jobinfo: עלייה של 40% בגיוס עובדי היי-טק מתחילת השנה

תחום הקלינטק ממשיך בעליות מתונות אך יציבות של גיוסים ■ בתחום התוכנה הגיוסים חוזרים לאיתנם ■ בתחום השכר נרשמה יציבות עם נטייה לעליות קלות במהלך רבעון ראשון של 2010

עלייה של כ-40% בגיוס עובדים בחברות התוכנה, האינטרנט והתקשורת מתחילת השנה. כך עולה מנתונים של חברת ההשמה Jobinfo. כמו כן, ניתן לראות מגמת ירידה של 30% בכמות הנרשמים החדשים של מחפשי עבודה בין הרבעון הראשון של 2010 לאותה תקופה אשתקד. צמצום זה נובע מירידה בפיטורי עובדים. "אומנם אנחנו רואים עליה של 8% בפנייה יזומה של אנשים עובדים המגששים ובודקים איזה משרות יש בשוק" אומרת שרית מלכה מנהלת חטיבת טכנולוגיות ב-Jobinfo, "תופעה שלא הייתה קיימת שנה שעברה כאשר אנשים שעבדו לא חשבו לחפש מקום חדש ולא נענו בחיוב לפניות יזומות של החברות", היא מוסיפה.

בעקבות כניסת פרויקטים חדשים וחידוש פרויקטים שהוקפאו במהלך 2009 בחברות סמיקונדוקטור, אנו עדים לעליה יפה של 30% בביקושים בתחום החומרה לעומת הרבעון האחרון של 2009.

חלק מהביקושים לאנשי חומרה מגיע מחברות הקלינטק. תחום הקלינטק ממשיך בעליות מתונות אך יציבות של גיוסים. כזכור ע"פ נתוני IVC זהו התחום אשר גייס 10% מסך ההשקעות בהיי-טק ב- 2009. הקלינטק מושך אליו הרבה מחפשי עבודה המעוניינים להשתלב בתעשייה. ניתן לראות חזרה לגיוס אנשי אלגוריתמים, אנשי ווריפיקציה ואינטגרציה ו-ASIC/VLSI לחברות המפתחות צ'יפים. הביקוש הוא למהנדסים בעלי ניסיון של 3 עד 5 שנים.

בתחום התוכנה הגיוסים חוזרים לאיתנם. אם ב-2009 היו תהליכים איטיים יחד עם פתיחה וסגירה חוזרת של משרות, בתחילת 2010 אנחנו רואים מגמה מתחזקת של גיוסים אקטיביים. הפרופילים המבוקשים בתחום הם של מפתחי JAVA, אנשי QA לבדיקות אוטומטיות ומתכנתים ב-C ו-C# בעלי 2 עד 5 שנות ניסיון.

בחברות האינטרנט עלייה של 12% בביקושים הנובעים מהתפתחות תחום המסחר באינטרנט, הפעילות ברשתות החברתיות ומשחקי האון ליין, שהם התחומים החמים בתחילת 2010. הביקוש בעיקר למתכנתי PHP ומפתחי web.

סימן נוסף להתאוששות השוק מסתמן בכך שחזרו לגייס מנהלים בדרג ביניים, מנהלי מוצר בכירים, מנהלי פרויקטים, ארכיטקטים וראשי צוותים.

בתחום השכר, אנחנו ראינו ברבעון האחרון של 2009 עצירה מוחלטת בנושא ובמהלך רבעון ראשון של 2010 ניתן להצביע על יציבות עם נטייה לעליות קלות. עבור מהנדסים בתחום התוכנה בעלי 2 עד 5 שנות ניסיון ניתן להצביע על עליות שכר של עד 8%. התפקיד הבולט הוא זה של מהנדס WEB עבורו נרשמה עלית שכר משמעותית של מעל 20% לבעלי ניסיון של 5 שנים ומעלה וראשי צוותים.