וינשטיין לא יתייצב להליך הייצוגיות נגד הבנקים בגין רפורמת בכר

מדובר בהליך המאוחד של 9 תביעות ייצוגיות בסך כולל של 6.5 מיליארד שקל, שהוגשו בדרישה לחייב את הבנקים להחזיר את מיליארדי השקלים שקיבלו ממכירת הניהול בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות

‎‎היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט שלא להתייצב במסגרת ההליך המאוחד של 9 תביעות ייצוגיות נגד הבנקים בעקבות רפורמת בכר, בסך כולל של 6.5 מיליארד שקל. התביעות הוגשו בדרישה לחייב את הבנקים להחזיר את מיליארדי השקלים שקיבלו ממכירת הניהול בקופות הגמל ובקרנות הנאמנות.

לפני כחודשיים הזמין השופט יצחק ענבר מבית המשפט המחוזי בירושלים את היועץ המשפטי להתייצב לדיון, ואולם בימים האחרונים הודיעה המחלקה לעניינים מינהליים בפרקליטות, בשמו של וינשטיין, כי "לאחר שהיועץ שקל את השיקולים הנוגעים לעניין ואת עמדת הצדדים, ולאחר בחינת העניין ביחד עם הגורמים הרלוונטיים במדינה, לא מצא היועץ לנכון בשלב זה להתייצב בהליכים דנן".

עו"ד ארנון גרפי, המייצג את התובעים בתובענה, אמר בעקבות החלטת היועץ כי "למיטב הבנתי, עמדת היועץ הינה בעצם תמיכה עקיפה ורוח גבית לתביעה הייצוגית, שכן היועץ מודיע כי בדק את התביעה ועילותיה, ולא אומר שהתביעה אינה מבוססת או נכונה, או שבהתנהגות הממונה על שוק ההון והבנקים לא נפל פגם - אלא הוא החליט להשאיר את הסוגייה הבעייתית להכרעת בית המשפט".