ניגודי אינטרסים? טרה מספקת חלב לעסקיה של שטראוס

טרה מספקת גם גבינות ומוצרים נוספים לשתי הרשתות של שטראוס - עלית קופי ומקס ברנר ■ מדובר במכירות מוצרים בהיקף של מיליוני שקלים בשנה

ניגודי אינטרסים או סתם בלגן? בעוד שטראוס נאבקת על נתחי השוק שלה בחלב מול תנובה וטרה, מתברר כי חברת טרה היא ספקית החלב הבלעדית של עסקיה הקמעונאיים של קבוצת שטראוס - כך נודע ל"גלובס". טרה משמשת כספקית בלעדית של רשת עלית קופי וכן של רשת מקס ברנר.

טרה היא הספקית לא רק של החלב, אלא גם של הגבינות ויתר המוצרים שצורכות שתי הרשתות של שטראוס. מדובר במכירות של מיליוני שקלים בשנה שמוכרת טרה לשטראוס.

רשת עלית קופי מונה 76 סניפים - רובם אספרסו-בר ניידים המשרתים לקוחות במיקומים ציבוריים, ומיעוטם בתי-קפה. רשת מקס ברנר מונה 6 סניפים בישראל.

כפי שחשף לאחרונה "גלובס", התחרות בין חברות החלב עלתה באחרונה מדרגה. 3 חברות החלב, תנובה שטראוס וטרה, יצאו במבצעי מכירה אגרסיביים במיוחד על עשרות מוצרים, בהיקף שלא נראה כמותם בעבר בשוק. בחלק מהמקרים מדובר במבצעים שנוקטות החברות בהן מכירת מוצרים במחירי הפסד.

המבצעים שנוקטות שטראוס ותנובה באו בתגובה למבצעים שהחלה טרה לנקוט בשוק. טרה, שקיבלה החלטה אסטרטגית להגדיל את נתחי השוק שלה, עושה זאת גם במחיר שחיקה ברווחיות.

מנתוני סטורנקסט שנחשפו ב"גלובס" עולה כי טרה חתמה את החודשיים הראשונים של 2010 עם גידול בנתח השוק המאורגן, על חשבון תנובה ושטראוס. בעוד שטרה רשמה בתקופה זו גידול בנתח השוק הכספי מ-7.6% ל-9.3%, רשמה קבוצת שטראוס ירידה בנתח השוק שלה מ-22.8% ל-21.9%. במונחים כספיים לצרכן מדובר באובדן מכירות של 12 מיליון שקל.

באחרונה הרחיבה קבוצת שטראוס את פעילותה בחלב הניגר גם לחלב בשקית, וזאת כדי לנגוס בנתחי השוק של תנובה. טרה נוקטת בקטגוריה מדיניות אגרסיבית במיוחד.

מתברר עוד כי מאחורי הקלעים ניטש קרב בין החברות גם על הפעילות בשוק המוסדי, קרי אספקת מוצרי החלב לבתי-חולים, קייטרינג, מסעדות ורשתות קפה, כדוגמת עלית קופי ומקס ברנר.

דובר שטראוס מסר בתגובה: "קבוצת שטראוס פעלה עד כה בקטגוריית החלב המועשר. החלב המועשר הינו יקר יותר, ולכן הקבוצה מאשרת לכל אחד מעסקיה לבצע החלטות לגבי רכש חומרי הגלם ללא התערבות".