עיריית ב"ש תפצה ב-217 אלף ש' מנהל אגף שפוטר ממניעים פוליטיים

ביה"ד לעבודה קבע כי מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית באר-שבע פוטר בשל היותו איש אמונו של ראש העיר הקודם, יעקב טרנר

עיריית באר-שבע תשלם פיצוי בסך 217 אלף שקל למנהל האגף לאיכות הסביבה בעיר, מאחר שפיטרה אותו בשל היותו איש אמונו של ראש העיר הקודם, יעקב טרנר - כך פסק אתמול (ג') בית הדין האזורי לעבודה בעיר.

השופטת יעל אנגלברג-שהם קבעה כי הפיטורים נבעו משיקולים זרים, וכי פגמים קשים נפלו בהליך השימוע שנערך למנהל.

יצחק הלמן עבד בעיריית באר-שבע כ-33 שנה, מתוכן כ-6 שנים בתפקיד מנהל אגף. באוגוסט 2009 קיבל הלמן מכתב כי העירייה שוקלת את פיטוריו, וכחודש לאחר מכן פוטר.

בתביעתו טען הלמן כי הליך פיטוריו היה רצוף פגמים. לדבריו, הפיטורים נבעו משיקולים זרים ופוליטיים, והם נעשו עקב היותו איש אמונו של טרנר. בנוסף, הלמן טען כי לא נערך לו שימוע בעל-פה וכי פיטוריו נעשו בעת ששהה בחופשת מחלה.

עו"ד נעמי לנדאו, בשם ההסתדרות, טענה כי הפיטורים נעשו ללא שיתוף ארגון העובדים, דבר המנוגד לחוקת העבודה.

עיריית באר-שבע טענה כי החלטת הפיטורים ניתנה בסמכות לאחר שהלמן קיבל זכות שימוע, שממנה התחמק. לדבריה, קיים משבר אמון בין הלמן לבין בכירים בעירייה, בהם ראש העיר, רוביק דנילוביץ', ולכן אין לכפות יחסי עבודה. עוד טענה כי התובע התקבל לתפקיד במכרז פנימי, שכלל לא היה רשאי לגשת אליו.

בית הדין קבע כי "טענותיו של הלמן לקיומם של שיקולים זרים בהחלטת העירייה לפטרו לא נסתרו". נקבע כי העירייה לא נתנה הסבר מספק לכך שהלמן לא זומן לישיבת שימוע, ובכך נפל פגם בהליך הפיטורים.

השופטת ציינה כי אכן נפל פגם בקליטתו של העובד לתפקידו כמנהל אגף, אך כתבה כי "היתלות העירייה בטענה כזו היום, לאחר שהתובע שימש בתפקיד מזה כ-5 שנים, יש בה יותר משמץ של חוסר תום-לב".

השופטת ציינה כי לאור התנהגות העירייה כלפי הלמן, היה מקום להורות על החזרתו לעבודה, "אלא שמשנפל פגם מהותי בקליטתו של הלמן לתפקיד, איננו יכולים להורות על המשך עבודתו בעירייה".

היא חייבה את העירייה בתשלום פיצויים להלמן, שווי ערך ל-9 משכורות. (ס"ע 12047-02-10).