3 בנקים ישראלים השתלטו על הפרסום בעמוד הבית של YouTube

לאומי, דיסקונט ומזרחי-טפחות השתלטו על שטחי הפרסום בעמוד הבית של אתר שיתוף קבצי הווידיאו למשך שבוע שלם ■ לדברי גוגל ישראל, כל שטחי הפרסום בעמוד הבית של YouTube כבר מוזמנים לחודשים מארס ואפריל

גוגל ממשיכה להשתלט של שוק הפרסום הישראלי. 3 הבנקים - לאומי, דיסקונט ומזרחי-טפחות - השתלטו על שטחי הפרסום בעמוד הבית של YouTube - אתר שיתוף קבצי הווידיאו שבבעלות גוגל - למשך שבוע שלם, זאת באמצעות פרסומות וידיאו שיופיעו בעמוד הבית של האתר.

במסגרת הקמפיינים, בנק דיסקונט יפרסם את אפליקציית ה-iPhone שלו, בנק לאומי יקדם את מיזם לאומי דיגיטל, ואילו בנק מזרחי-טפחות יקדם את נושא המשכנתאות.

לדברי גוגל ישראל, כל שטחי הפרסום בעמוד הבית של YouTube כבר מוזמנים לחודשים מארס ואפריל, כאשר מפרסמים גדולים נוספים, מלבד המגזר הבנקאי, כבר פרסמו מודעות וידיאו בעמוד הבית של האתר - בהם אורנג', שטראוס וביטוח ישיר.

לדברי מאיר ברנד, מנהל אזורי של גוגל בישראל, יוון ודרום-אפריקה ומנכ"ל גוגל ישראל, "ההשתלטות המשולשת של תעשיית הבנקים הינה אינדיקציה לרמת התחכום של שוק הפרסום בישראל. היא מעידה כי המפרסמים הישראלים מבינים את היקף ההזדמנות שמציע YouTube למיתוג מוצריהם".

בדצמבר 2009 הודיעה גוגל ישראל כי היא פותחת את פלטפורמת הווידיאו YouTube למפרסמים הישראלים, כאשר ניתן לפרסם באמצעות פרסומות וידיאו בעמוד הבית, שילוב פרסומות בחלקו התחתון של סרט הווידיאו ותוצאות וידיאו המוצמדות לתוצאות החיפוש באתר, בדומה למודל גוגל אדוורדס.

המפרסם הישראלי הראשון ב-YouTube היה פרטנר. YouTube אף מציע לגופי התוכן בישראל לשלב פרסומות בתכני הווידיאו שבערוצים השונים של האתר, ולחלוק בהכנסות מפרסום.

אתר YouTube ישראל הושק ביולי 2008, כאשר עמוד הבית עבר התאמה מקומית. הפופולריות של YouTube ממשיכה לצבור תאוצה בעולם ובישראל בפרט. על-פי סקר TIM לחודש פברואר, שיעור חשיפה השבועי של האתר עומד על 56.7% (2.1 מיליון גולשים בשבוע), והוא האתר החמישי בגודלו בישראל - אחרי גוגל, וואלה, פייסבוק ו-ynet. נזכיר כי בחודש שעבר עקף YouTube גם את ynet, וכעת ynet מוביל בפער מזערי.