אוהדי מכבי ת"א איימו על אילנה דיין, "עובדה" פנתה למשטרה

האיומים, שהופיעו באתרי אוהדים באינטרנט ואף הגיעו למערכת התוכנית, הם על רקע תחקיר "עובדה" שישודר הערב העוסק במאמן מכבי ת"א אבי נמני ■ נמני: "אני קורא לכל מי שמכבי יקרה לו להימנע מכל גילוי של אלימות"

מערכת "עובדה" הגישה תלונה למשטרה בעקבות איומים על חייה של מגישת התוכנית אילנה דיין.

האיומים, שהופיעו באתרי אוהדים של מכבי תל-אביב באינטרנט ואף הגיעו למערכת התוכנית, הם על רקע תחקיר של "עובדה" שישודר הערב (ה') ועוסק במאמן מכבי תל-אביב אבי נמני. הכתבה עוסקת באופיו של נמני ומציירת לכאורה קווים שליליים לדמותו.

אין זו הפעם הראשונה שדיין נתונה לאיומים. בדצמבר 2006 פרצו אלמונים לביתה, גנבו את מחשבה הנייד והשחיתו מסמכים בביתה, כנראה על רקע תחקיר שנעשה באותה תקופה בתוכנית.

נמני: "להימנע מאלימות"

בעקבות הדברים הוציא נמני הודעה בה אמר: "אני קורא לכל מי שמכבי תל-אביב יקרה לליבו להימנע מכל גילוי של אלימות - פיזי או מילולי. זה בדיוק מה שמבקשים אותם גורמים אינטרסנטיים המנהלים נגדי בחודשים האחרונים מסע תקשורתי על מנת לפגוע בי. בראש אותם גורמים עומד אדם שנמלט מהארץ ומנסה לנקום בי לאחר שסירבתי לדרישתו לכלול את אחיו בסגל הקבוצה. לצערי, מערכת 'עובדה' נפלה ברשתו של אותו נוכל, והדברים שהיא מפרסמת לא היו ולא נבראו.

"הדרך להתמודד עם ההשמצות הללו היא רק באמצעות מערכת בתי המשפט, שהוכיחו בעבר כי הם אינם חוששים להגן על שמו הטוב של אדם, גם אם מדובר בעמידה מול מערכות בעלות עוצמה והשפעה. אני בטוח כי בית המשפט יפסוק כי מדובר בעלילה.

"אני קורא שוב להימנע מכל גילוי של אלימות - פיזי או מילולי. אני שב וקורא לכל אחד מאלפי האוהדים לגלות איפוק ואורך רוח. האמת לצידנו, והאמת היא שתנצח. האלימות אינה דרכנו".

ממערכת "עובדה" נמסר: "הכתבה על אבי נמני תשודר הערב ב-21:00".

התגובות ברשת

במערכת הפורומים של "השחקן ה-12", אתר אוהדי קבוצת הכדורגל, נכתבו תגובות רבות אודות התחקיר של דיין.

אחד הגולשים כתב תחת הכותרת "יש דין ויש דיין": "לאלה שלא יודעים, לאלה שיודעים מעט - עוד קצת פרטים קטנים לקראת כתבת התחקיר של אילנה דיין על אבי נמני ביום חמישי.

"אני אתחיל בזה שאת המידע שיש לי בדקתי עם כמה אנשים. אני לא מתיימר להיות אילנה דיין של הפורום, אלא לנסות ולעזור לכם לפתור את ה'חידה' שעומדת מאחורי כתבת התחקיר הדי משעשעת הזאת.

"אחיו הגדול של ***, עד לא מזמן שחקן הקבוצה, הסתכסך בדרך כזו או אחרת עם נמני בעניינים שלא קשורים לכדורגל. אי-לכך ובהתאם לזאת החליט נמני להחזיר למשפחה בהתנכלות כלפי תום עצמו, כך לפי אנשים בסביבת השחקן (!!!!), מה שעל-פי מקורביו של מנשרוב גרם לפני מספר חודשים לזריקתו מהקבוצה והשאלתו.

"אחיו, שמכיר איש בצוות ההפקה של אילנה דיין, קפץ על המציאה והחליט לפתוח את הפה על קשריו של נמני עם אנשים בעולם התחתון. לפני מה שהבנתי, לא מעט שחקני עבר במכבי תל-אביב, בכדורגל ובספורט הישראלי, התראיינו בעילום-שם לתחקיר וסיפקו לא מעט כותרות על אבי נמני, שלפי דיין צפויות לעורר הדים כאלה ואחרים בקבוצה ובכדורגל. כמה אנשי תקשורת הקשורים לספורט החלו לבדוק חלק מהדברים, ולטענתם הרבה זה סיפורי-סרק, עצבים ובעיקר רצון להחזיר לנמני".

"חשוב להדגיש", כותב הגולש, "על הקשרים שיש לו עם אנשים בעולם התחתון כולם יודעים, אבי לא מתבייש בזה ואישר את זה בכמה מקרים, ככה שאילנה דיין וה'תחקירנים' שלה לא מחדשים לנו דבר.

".... ולכם, אוהדים יקרים, תומכי נמני - אין לכם מה לדאוג. ככל הנראה זו תהיה עוד כתבת תחקיר של אילנה דיין, הרבה פרומואים, הרבה צהוב, אבל בלי בשר.

"אילנה דיין, אל תשכחי שיש דין ויש דיין לכל אחד, כל מי שניסה ללכת נגד אבי נכשל, ולא אילנה, אבי לא עבריין, הוא לא ישים לך מטען חבלה מתחת לאוטו או ישלח לך אנשים הביתה".

בפורום אתר 'האולטראס' של מכבי תל-אביב בו נכתב בין השאר: "כולם מכירים את אבי נימני, וכולם יודעים כמה הוא תורם וכמה הוא נותן מעצמו. הלוואי והיו לנו עוד כמה אנשים כאלה במדינת ישראל, תאמינו לי שהיינו נראים אחרת".

עוד נכתב כי "בתחקיר אחד הרסת מה שבנית במשך שנים עם ציבור האנשים שרואים את התוכנית. את כרגע ממחזרת ולא מחדשת שום דבר".

בפורום זה ובפורומים נוספים נכתבו תגובות רבות נוספות שלא ניתן להעלותן על הכתב, ובהן איומים מפורשים.