נמשכת התאוששות המשק המקומי: המדד המשולב עלה ב-0.2%

מדד מלניק למצב המשק עלה ב-1% ■ פרופ' רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי בהרצליה: "בשלב זה רק ההתאוששות האיטית של העולם מונעת מכלכלת ישראל לזנק לשיעורי צמיחה גבוהים יותר"

נמשכת ההתאוששות של המשק המקומי: בנק ישראל דיווח היום (ה'), כי המדד המשולב למצב המשק בחודש פברואר עלה ב-0.2%. העלייה במדד, בהמשך לעלייה בחודשים האחרונים, מצביעה על המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית.

עפ"י נתוני בנק ישראל, העלייה במדד התרחשה הודות לעלייה במדד הייצור התעשייתי, במדדי היבוא, במדד הפדיון של המסחר והשירותיים וביצוא השירותים. עלייה זו מותנה על ידי ירידה של מדד יצוא הסחורות. בשל עדכונים כלפי מעלה שערכה הלמ"ס במדדי הפדיון בחודשים נובמבר-דצמבר, ובמדד יצוא הסחורות בחודש דצמבר - עודכן המדד כלפי מעלה בחודשים אלו.

רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה ב-2.7%, מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה ב-3.5%; מדד יצוא השירותים עלה ב-5.7%; מדד יצוא הסחורות ירד ב-3.7%; מדד יבוא מוצרי צריכה עלה ב-0.6%; מדד יבוא תשומות לייצור עלה ב-5.1%.

מדד מלניק עלה ב-1%

מדד מלניק למצב המשק המקומי עלה ב-1% בחודש פברואר 2010 - מה שמצביע על האצה בפעילות הכלכלית של המשק. לדברי פרופ' רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בשלב זה רק ההתאוששות האיטית של העולם מונעת מכלכלת ישראל לזנק לשיעורי צמיחה גבוהים יותר.

עפ"י הנתונים, כל האינדיקטורים של המדד עלו במידה ניכרת, ובמיוחד בולט המגזר העסקי שמתרחב בקצב מהיר. נרשמו גם עליות חדות במדד הייצור התעשייתי ובפדיון בענפי המסחר והשירותים - המשקפות התרחבות של הביקושים המקומיים ובעיקר של הצריכה הפרטית.

רכיבי מדד מלניק לפברואר כוללים: עלייה של 3.1% במדד הייצור התעשייתי בחודש ינואר, לאחר עלייה של 0.5% בחודש דצמבר; עלייה של 3.5% במדד הפדיון של ענפי המסחר והשירותים בחודש ינואר, לאחר עלייה של 1.7% בחודש דצמבר; עלייה של 1.9% במדד היבוא בחודש פברואר, לאחר עלייה של 3.7% בחודש ינואר, אי שינוי במספר משרות השכירים בסקטור העסקי בחודש דצמבר, לאחר עלייה של 0.6% בחודש נובמבר.