"זהו יום נורא לבריטיש איירווייס"; 12 אלף עובדים פתחו בשביתה

בריטיש איירווייס, המתמודדת עם השביתה הראשונה בחברה מזה כמעט 15 שנה, נאלצה לבטל כחצי מהטיסות שלה שהיו אמורות להסיע כ-30 אלף לקוחות ■ אנליסט בכיר מעריך כי השביתה עלולה לגרום הפסד 105 מיליון ליש"ט

צוות המטוסים של בריטיש איירוויס, המונה 12 אלף עובדים, פתחו בחצות בשביתה בת 3 ימים במחאה על קיצוצי משרות ושכר. "זהו יום נורא לבריטיש איירווייז", אמר המנכ"ל ווילי וולש והתנצל בפני הלקוחות על השיבושים וביטול חלק מהטיסות.

בריטיש איירוויס, המתמודדת עם השביתה הראשונה בחברה מזה כמעט 15 שנה, חכרה מטוסים מהמתחרות, גייסה עובדים מתנדבים ושריינה לחלק מהנוסעים מקומות בחברות אחרות, אך עדיין נאלצה לבטל כחצי מהטיסות שלה שהיו אמורות להסיע כ-30 אלף לקוחות.

בריטיש איירוויז הזהירה כי השיבושים צפויים להימשך גם לאחר תום השביתה ויימשכו עד לסוף השביתה השנייה, המתוכננת להתקיים ב-27-30 במרץ.

אנדרו אור, אנליסט בכיר של סיטיגרופ, מעריך כי שביתה בת שבעה הימים עלולה לגרום לחברה הפסד של 105 מיליון ליש"ט. זאת כאשר מנהל הכספים של החברה, קית ויליאמס, העריך מוקדם יותר החודש כי החברה תרשום הפסד שיא של 600 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון של השנה.