מה צומח במקום שבו מעדה נסטלה?

דגיגי להקת הפירניה שכרסמה אותה בפייסבוק הם קהל היעד הרעב של העסקים הבאים

תראו מה קרה בימים אלה לנסטלה. כואב. החברה, שניסתה להגיב על קמפיין של פעילים חברתיים נגד שימוש בחומרים שהפקתם פוגעת בכדור הארץ, עשתה שריר לבאים בשערי עמוד הפייסבוק שלה, הודיעה לאוהדים כי "העמוד הוא שלה ולא שלהם, איימה להיפרד מחלק מהם, התחרטה כעבור שעה ומימשה הלכה למעשה את המשפט המתחיל ב"אבן שטיפש אחד זרק".

התוצאה היתה פעילות דווקאית של החבר'ה ברשתות, שאפשר היה לצפות אותה באותה רמת סבירות שהשמש זורחת בבוקר. הגרפים הסטטיסטיים המודדים את תגובות הגולשים (במקרה הזה שליליות ומתגרות) צימחו גבעה תלולה ומכוערת (אגב, מחיר המניה, עדיין, בסדר. יש הגורסים כי "העיקר שאייתו את השם שלנו נכון").

פעילות עניפה במדיה חברתית של מותגי מזון גדולים היא כבר עניין שבשגרה. תראו את מותג סטארבקס ועלייתו. יש כמובן סטטיסטיקות שתומכות את התיאוריה: נמצאה ההתאמה בין פעילות מותגים גדולים במדיה חברתית לתוצאות עסקיות משופרות. המספרים לא רק מראים שמי שמשקיע, כנראה באמת משפיע, אלא גם שמי שמזייף - חוטף. נסטלה, לדוגמה.

דגיגי להקת הפירניה שכרסמה את נסטלה בפייסבוק, הם כנראה קהל היעד הרעב של העסקים הבאים, שפחות או יותר נולדו בפייסבוק ובטוויטר. בואו נסתכל על שני עסקי מזון מתהווים וטרנדיים, שיש להם תוכנית עסקית שבה המדיה החברתית ממש מושרשת במהות השיווקית של המותג. כך עושים זאת נכון.

Naked Pizza הוא עסק שהוקם בניו-אורלינס ובנה על השילוב הבא: פיצה, גיקים ושאר מגניבים-שלא-יוצאים-מהבית-ומשחקים-משחקי-מחשב, אוכל בריא שאמא שלהם היתה רוצה שיאכלו כבר, וכל מה שנכון לכדור הארץ ולשמירה על דולפינים. התוצאה: שירות משלוחי פיצה שעשויה מחומרים בריאים בלבד, עם כל ההתניות הסביבתיות הטרנדיות. שירות, שעיקר התקשורת ממנו ואליו היא בערוצי מדיה חברתית, וטוויטר בראשם. תפס יופי. עובד. הייתם מנחשים שאחד ממשקיעי ההיי-טק הגדולים יידלק על הרעיון, ישקיע ויהפוך אותם לעסק גדול? ניחשתם נכון. הוא כבר התקשר.

והנה עוד דוגמה לחיבור הטבעי בין אוכל בריא ורשתות חברתיות. The Pump Energy Food, עוד עסק חברתי בנשמה, עושה שימוש נוסף בהמולה ברשתות, ומעלה קליפ עם לקט פרסומות לאוכל רע. מגעיל? נצפה, מוכר, סיפור טוב. ממש מזון למחשבה.

  • אלון גל הוא מנכ"ל Data Pro | Proximity מקבוצת BBDO Worldwide, מפעילת מיזם Digital Lab בישראל - להעצמת מותגים בעולם הדיגיטלי וברשתות חברתיות.