להשיג הבלתי אפשרי ולהשיג אותו

מייסד קבוצת וירג'ין מספר על סדר היום שלו, על הדמויות שהוא מעריץ ועל דרכו להירגע

אנשים שואלים אותי לעיתים קרובות מה מניע אותי - מה גורם לי לקחת על עצמי אתגרים חדשים. הם רוצים גם לדעת איך הגעתי לאן שהגעתי היום, ואיך אני מעביר את זמני מחוץ לעבודה. הנה הצצה לחיי וכמה טיפים לחיים שלכם.

1.

מה מניע אותך?

ההזדמנות ללמוד דברים חדשים, לנסות מיזמים חדשים ולפגוש אנשים חדשים. היה לי מזל גדול לנהל חיים מעניינים. חלק מזה נבע מהנכונות שלי ושל וירג'ין להמשיך להתנסות בדברים חדשים.

2.

כמה חשוב לך כסף?

אני עושה מה שמלהיב אותי, בין אם זה יעשה כסף או לא. לעיתים קרובות אני מוצא שכאשר אתה באמת מחויב ונהנה, אתה מצליח יותר - ויש לך סיכוי טוב יותר לגרום למיזם שלך לשלם את החשבונות. כסף איפשר לי להתחיל ולתמוך בכמה פעולות צדקה באמצעות וירג'ין יונייט. אני מקווה שנוכל להשאיר עולם טוב יותר אחרינו.

3.

מה אתה מעריץ מבחינה אישית ומקצועית?

אני מעריץ אנשים רבים אישית ומקצועית. אחד הדברים הטובים ביותר שקרו לי בחיים הוא המפגשים עם המון אנשים מדהימים בנסיעותיי ובעבודה. אנחנו מעסיקים כעת כמעט 5,000 אנשים ברחבי העולם, וככל שאני יכול, אני קופץ למשרדים כדי להיפגש ולשוחח עם העובדים. זה לא רק שהם נותנים 150% מעצמם ובאמת מאמינים במה שהם עושים - מה שעוזר לנו להמשיך - אלא גם כיף גדול להיות במחיצתם ולחגוג איתם, מה ששומר עלי צעיר (בלב, לכל הפחות).

מלבד חברי, משפחתי והעובדים, הנה עוד כמה אנשים שאני מעריץ: פרדי לייקר, שייסד את לייקר איירווייס, אחת מחברות התעופה ה"לא מפנקות" הראשונות; נלסון מנדלה, הפעיל נגד האפרטהייד שריצה 27 שנות מאסר לפני שהפך לנשיא דרום-אפריקה; דזמונד טוטו, הארכיבישוף האנגליקני השחור הראשון של קייפטאון, דרום-אפריקה, שהיה יו"ר "ועדת האמת והפיוס"; פיטר גבריאל, המוזיקאי וכותב השירים הבריטי (ובעבר הסולן של ג'נסיס), שכיום מפיק ומקדם מוזיקה עולמית ומטרות הומניטריות; מו מואלם המנוח, שהיה שר המדינה לצפון-אירלנד כאשר נחתם הסכם השלום ההיסטורי של יום שישי הטוב, ב-1998; וגאון התעופה ברט רטאן, מהנדס אווירונאוטי אמריקני שתכנן את ווייג'ר, המטוס הראשון שטס סביב העולם מבלי לעצור לתדלוק, ואת מטוס החלל ספייסשיפ כלי הטיס הפרטי הראשון שנכנס לחלל פעמיים בתוך שבועיים.

כל הדמויות הללו הפגינו אומץ, כישרון וקנאות לעשיית דברים שאני באמת מעריץ.

4.

מי או מה העניקו לך השראה בחיים?

היתה לי תמיכה גדולה של משפחתי וחברי. שתי דמויות שונות מאוד זו מזו קופצות לי לראש. הראשונה היא סטיב פוסט (Fossett) המנוח, חבר יקר והרפתקן עמית. נפגשנו לראשונה כשהתחרינו על שיאי כדורים פורחים. בסופו של דבר איחדנו כוחות, וסטיב טס סביב העולם ב-Virgin Atlantic Global Flyer על מיכל אחד של דלק, בלי חניית ביניים. הוא המשיך לדחוף ולאתגר את עצמו, להתמודד עם הבלתי אפשרי ולהשיג אותו. הוא עורר בי את ההשראה לעשות כמוהו!

סיפור חייו של נלסון מנדלה עורר בי השראה גדולה. הוא עבר קשיים רבים עם כבוד עצמי ועוצמה מדהימים. הוא הקדיש את חייו כדי להפוך את ארצו ואת העולם למקום טוב יותר. באחרונה עבדנו יחד, כאשר פיטר גבריאל הקים את ה"Elders", קבוצה של מנהיגי עולם לשעבר, שמשתמשים בידע ובניסיון שלהם כדי לפתור עימותים בעולם.

זה מדהים ומרתק להקשיב לקבוצה הזו של מנהיגים מכובדים ולראות מה שהם מנסים לעשות כדי למזער את הגורמים לסבל האנושי. תוכלו לקרוא עליהם עוד ב-www.theelders.org.

5.

איך נראה יום שגרתי בחייך? יש דבר כזה?

אני לא חושב שהיה לי אי-פעם "יום שגרתי" או "טיפוסי", אך כשאני בביתי בנקר איילנד, זה המקום המושלם בשבילי לעבוד, לשחק ולחיות.

אני תמיד מתעורר מוקדם. אני אוהב את השקט של הבוקר. בואו נקרא לילד בשמו: יש לי את המשרד הכי יפה בעולם - ערסל שמשקיף על איי הבתולה הבריטיים! מקום מדהים למחשבה, שמסדר אותי לכל היום ולכל ההפתעות שחייבות להיות.

על הערסל הזה צצו לי יותר רעיונות מאשר בכל מקום אחר. חוץ מזה, נקר איילנד הוא מקום אידיאלי לכל אזורי הזמן שקבוצת וירג'ין פועלת בהם.

אני אוהב לפתוח את היום בשחייה. אחרי ארוחת בוקר אני יושב על הטלפון. אני עדיין מעדיף הרבה יותר לשוחח עם אנשים מאשר לשגר להם אי-מיילים. אין לי זמני התחלה וסיום. בסוף היום אני אוהב לשחק טניס כדי להתרגע, וללגום משקה כאשר השמש שוקעת.

6.

איך אתה נרגע?

מאחר שאני נוסע הרבה, אין דבר טוב יותר מאשר חזרה הביתה, כדי לבלות את הזמן עם משפחתי וחברי. אני אוהב ללכת לגלישת מפרשיות עם בני סם ועם אחייני, לשחק טניס עם חברים, או להפליג סביב האיים. כל אלה דרכים טובות להתרגעות.

7.

איך אתה מפנק את עצמך? יש לך חטאים קטנים?

אני נהנה פה ושם משוקולד, או מאחד מכריכי החביתה המדהימים של אשתי ג'ואן.