מועמדים לנשיאות אגוד הבנקים: גיורא עופר וסמדר ברבר-צדיק

נשיא אגוד הבנקים, יאיר סרוסי, המכהן כיו"ר בנק הפועלים, אמור לסיים את תפקידו במחצית חודש מאי

כנשיא אגוד הבנקים הבא צפויים לכהן מנכ"ל דיסקונט , גיורא עופר, או מנכ"ל הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק. נשיא אגוד הבנקים, יאיר סרוסי, המכהן כיו"ר בנק הפועלים, אמור לסיים את תפקידו במחצית חודש מאי.

לפי סדר הרוטציה, את התפקיד אמור לקבל נציג בנק דיסקונט. בדיסקונט קיימת כעת התלבטות בשאלת הנשיאות. יו"ר דיסקונט, יוסי בכר, אינו מעוניין בתפקיד, והמנכ"ל עופר מתלבט אם לקבל על עצמו את התפקיד. מבנק דיסקונט נמסר בתגובה כי "מוקדם מדי להתייחס לנושא".

אם דיסקונט יוותר על התפקיד, ההערכות הן שמנכ"ל הבינלאומי, סמדר ברבר צדיק, צפויה לקבלו. מנכ"ל מזרחי-טפחות, אלי יונס, הבהיר לאחרונה כי אינו מעוניין בתפקיד.

לפני שנה הודיעה ברבר צדיק כי אינה מעוניינת בנשיאות, אך כעת היא אינה פוסלת את הרעיון. עם זאת, ככל הידוע, טרם קיבלה החלטה בנושא. ברבר צדיק היא כיום ממלאת מקום קבועה של נשיא האגוד. ראשי הבנקים הבינוניים יקיימו ישיבה אחרי חג הפסח כדי להחליט על המועמד מטעמם לתפקיד. נהוג כי ההחלטות מתקבלות בקונצנזוס והמועמד נבחר באופן מוסכם.

תפקיד ייצוגי

תפקיד נשיא אגוד הבנקים עבר במשך שנים ברוטציה בין פועלים ללאומי, וכל קדנציה נמשכה שנתיים. הנשיא הקודם, דני דנקנר, התחיל את תפקידו במאי 2008. סרוסי נכנס לתפקידו כיו"ר בנק הפועלים באוגוסט שעבר והחליף את דנקנר גם באגוד הבנקים.

מנכ"ל מזרחי-טפחות, יונס, העלה אז טענה ולפיה גם הבנקים הבינוניים צריכים לקבל חלק ברוטציה. לאחר דין ודברים הושגה פשרה ולפיה סרוסי ישלים עד תומה את הקדנציה המקורית של דנקנר ומחליפו יהיה יו"ר בנק דיסקונט, שלמה זהר. אלא שזהר הודח מתפקידו בדצמבר הקודם על ידי משפחת ברונפמן, ולכן שאלת המחליף עלתה שוב על הפרק. נשיא אגוד הבנקים הוא תפקיד ייצוגי, ללא סמכויות מעשיות, אך הוא טומן בחובו חשיפה רבה וכבוד.