דוראה מפחיתה 75 מיליון שקל בגין ירידת ערך של נכסים

החברה, שבשליטת בצלאל איגר, לוותה בחודש שעבר 160 מיליון שקל מבית ההשקעות פסגות ומקרן המנוף בראשית ■ ההון עצמי שלה טרם ההפחתה הצפויה - 82 מיליון שקל בלבד

חברת ההשקעות בנדל"ן דוראה, הנמצאת בשליטת בצלאל איגר (58%), דיווחה בסוף השבוע על מחיקת ענק של 75 מיליון שקל בגין הפחתת שווי נכסים באירופה, הצפויה בדו"חות שתפרסם לשנת 2009. לדוראה הון עצמי של 82 מיליון שקל, נכון לסוף ספטמבר 2009. בתגובה לידיעה איבדה היום המניה 1%.

המחיקה תתבצע בעקבות קבלת הערכות שווי של מספר נכסים באירופה המוחזקים על ידי חברות בנות של דוראה בשיעור של בין 5% ל-%33. זאת במסגרת הערכות החברה להכנת דו"חות כספיים שנתיים שיפורסמו בימים הקרובים.

מי שבוודאי אינם מאושרים לקבל את המידע החדש הם קרן המנוף בראשית, שהעניקה בחודש שעבר לדוראה הלוואה של 105 מיליון שקל, ובית ההשקעות פסגות, שהעמיד לחברה במקביל הלוואה של 55 מיליון שקל. עוד קודם לכן, בחודש דצמבר, נכנס המרצה לשוק ההון, נפתלי מנדלוביץ', להשקעה בדוראה, והוא מחזיק כיום ב-17% ממניות החברה בעקבות הסכם המרת אג"ח למניות.

הפסידה 50 מיליון שקל ב-2008

דוראה עוסקת בהשקעות בנדל"ן, ובפיתוחם והפעלתם של נכסים מניבים בארץ ובחו"ל. החברה היא בעלת השליטה בחברת ליברטי, חברה ציבורית שעיקר עיסוקה בתחום הנדל"ן המניב בישראל. ליברטי היא גם הבעלים, לצד אמיר נחום, בחברת אורתם סהר הנדסה, שעוסקת בתחום קבלנות ביצוע ובתחום הבנייה הציבורית והתשתיות בישראל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה דוראה בהפסד של 21 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-50 מיליון שקל ב-2008 כולה. רואי החשבון של החברה הפנו את תשומת לב המשקיעים לגירעון בהון החוזר בהיקף של 265 מיליון שקל, ולחריגה מאמת מידה פיננסית כלפי בנק. לחברה התחייבויות בסך 757 מיליון שקל.