רועי גיל ואיתן אלדר שוב מתדפקים על דלתות שוק ההון

השניים הגישו, כחלק מקבוצת משקיעים, הצעה לרכישת השלד של אנטר הולדינגס תמורת 3.4 מיליון שקל

צמד הפיננסיירים איתן אלדר ורועי גיל עומדים להשתלט על השלד הבורסאי של חברת אנטר הולדינגס - כך נודע ל"גלובס". צמד בעלי השליטה בקבוצת גבור ספורט, שעסקיהם נקלעו לקשיים באמצע העשור הקודם, הגישו, כחלק מקבוצת משקיעים המיוצגת על ידי עו"ד ישראל שמעונוב, הצעה לרכישת 90% ממניות אנטר תמורת 3.4 מיליון שקל. משקיע נוסף בחברה הוא אבי בן-דוד, המיוצג על ידי עו"ד ויקטור תשובה.

הצעה נוספת שהוגשה היום במסגרת הליך התמחרות שהתקיים במשרדו של הנאמן להקפאת ההליכים של אנטר, רוני בר ניר, הציעה 3 מיליון שקל תמורת 75% ממניות החברה. עו"ד גיא אייל, המייצג את המשקיעים בהצעה זו, ציין שבהמשך יושקעו עוד 4 מיליון שקל כדי לסייע לחברה לצאת מרשימת השימור של הבורסה.

ברגר מכר את גבור ספורט

אנטר הולדינגס, שנשלטה על ידי עמית ברגר, נקלעה למשבר קשה בעקבות השקעה כושלת ברשת טיב טעם. באפריל 2009 הטיל ביהמ"ש צו הקפאת הליכים על החברה, שברגר היה ערב אישית לחלק מחובותיה. לברגר היכרות רבת שנים עם אלדר וגיל. בשנת 1997 הוא מכר לשניים את מניות השליטה בגבור ספורט, בעסקה שהניבה לחברת ההשקעות שלו דור-ברגר רווח נאה, ואשר נתנה את האות לסדרת עסקאות רכישה ממונפות שביצעו גיל ואלדר באמצעות גבור ספורט.

לאחר כמה עסקאות מוצלחות, נקלעה גבור ספורט לקשיים, בעקבות השקעה כושלת במניות הכשרת הישוב של עופר נמרודי. ערב ההסדר שחתמה עם נושיה הבנקים ובעלי האג"ח לפריסת ומחיקת חובותיה, עמד היקף החובות של גבור ספורט על כ-700 מיליון שקל. ההסדר כלל גם הזרמת הון מצד גיל ואלדר, לצד קבוצת משקיעים נוספים, שחלקם בעלי מניות ותיקים (מיכאל שטראוס) וחלקם חדשים (פורשי אמדוקס - מריו סגל ומשפחת למלבאום).

מאז, הצליח הצמד, בעל עסקים בתחומי הטקסטיל, האלקטרוניקה והנדל"ן, לחזור לעצמו, באמצעות עסקאות של רכישה ומכירת מניות. בין היתר קנו ומכרו את חברת הטקסטיל מאקפל (למנופים פיננסיים) ברווח הון נאה. עוד פורסם, כי ערב משבר האשראי העולמי, באוקטובר 2007, רכשה קרן רוטשילד, מקבוצת בנק רוטשילד הצרפתי, 60% מפעילות הנדל"ן של הקבוצה ברומניה, שכללה זכויות בנייה ל-10,000 יחידות דיור ברחבי רומניה וזכויות בנכסי נדל"ן נוספים לפי שווי המוערך ב-150 מיליון אירו.