מחפש אפיק השקעה בטוח? עדיף שתלווה לבאפט ולא לאובמה

שוק האג"ח מצביע על כך שהתשואה לפדיון על אג"ח שנתיים שמונפק על-ידי ברקשייר הת'אווי, חברות האחזקות של באפט, נותנת תשואה לפדיון של 3.5% - פחות מאג"ח ממשלתיות עם מח"מ דומה

מחפש אפיק השקעה בטוח? עדיף שתלווה לוורן באפט ולא לברק אובמה. כך עולה מנתונים שאספו בלומברג, פרוקטר אנד גמבל, ג'ונסון אנד ג'ונסון ולואו.

שוק האג"ח מצביע על כך שהתשואה לפדיון על אג"ח שנתיים שמונפק על-ידי ברקשייר הת'אווי, חברות האחזקות של באפט, נותנת תשואה לפדיון של 3.5% - פחות מאג"ח ממשלתיות עם מח"מ דומה.

המכירות של אג"ח ארה"ב בהיקף של 2.59 טריליון דולר מאז תחילת 2009 הציפו את השוק כאשר הגירעון התקציבי התנפח לשיא שלא נראה מאז מאז שנות ה-50 והגיע ל-10% מהתמ"ג - דבר שהעלה חששות פן ארה"ב תאבד את דירוג האשראי שלה העומד על "AAA".

העלייה הנמשכת בהיקף ההלוואות עלולה לפגוע בראלי בשוק האג"ח של הרבעון הראשון, על רקע התאוששות הכלכלה האמריקנית.

המדינות המפותחות נלחמות בנטל החוב

"הכלכלות המתקדמות במאבק 'חריף' עם רמות גבוהות ומנופחות של חוב ציבורי, זאת כאשר היציאה מתוכניות הסיוע והתמיכה עלולות לא להספיק כדי להוריד את הגירעונות לרמתן הנורמלית", כך אמר ג'ון ליפסקי, סגן היו"ר של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), בנאום שנשא אתמול (א') בבייג'ין בסין.

ליפסקי מעריך כי כל מדינות ה-G7, למעט קנדה וגרמניה, יסבלו מיחס חוב לתמ"ג קרוב או גבוה יותר מ-100% עד 2014. "כבר השנה היחס הממוצע במדינות המתקדמות צפוי להגיע לרמות שנראו בשנת 1950, לאחר מלחמת העולם השנייה".

"עליית החוב הציבורי עלולה להוביל ממשלות לחפש לחסל אותו על חשבון עלייה באינפלציה אם הם ייכשלו לבצע צעדים פיסקליים בזמן", אמר מנכ"ל פימקו מוחמד אל-אריאן. נסים ניקולס טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור", אמר כי הוא מודאג מעליית האינפלציה כאשר ממשלות ברחבי העולם מגדילות את יחס החוב ומדפיסות כסף.

[לאתר האג"ח]