צחי סולטן קיבל את אישור הממונה למכירת מניות בנויה לאי.די.בי

האישור התקבל ב-18 במארס ■ אתמול, הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הטילה תנאים מגבילים על אי.די.בי ברכישת 50% מחברת נויה, הבעלים של השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט מודיעין

צחי סולטן, בעל השליטה (95%) בחברת נויה חיפושי נפט, שהינה בעלת השליטה (75%) במודיעין יהש הודיע כי ב-18 למארס קיבל את אישור הממונה על הגבלים עסקיים לעסקה במסגרתה ימכור לאי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, מניות בנויה.

נציין כי אתמול (א') הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הטילה תנאים מגבילים על אי.די.בי ברכישת 50% מחברת נויה, הבעלים של השותף הכללי בשותפות חיפושי הנפט מודיעין. ההגבלות מגיעות על רקע אחזקות עקיפות של משפחת לבנת, מבעלי קבוצת אי.די.בי, בישראמקו, השותפה בקידוחי תמר ודלית, שבהם נמצא בכמויות מסחריות.

שותפות החיפושים מודיעין לא הייתה פעילה עד לפני חצי שנה, אז רכש את השליטה בה צחי סולטן, מבעלי כלל חיתום, אשר העביר מחצית מאחזקותיו בשותפות ל-אי.די.בי. ברשות השותפות אחזקה בזיכיונות

ישראמקו , המחזיקה ב-28.75% מהזכויות בקידוחים, נשלטת על ידי קבוצת אקויטל. בעלת השליטה באקויטל היא חברת י.ח.ק, המחזיקה ב-44.5% מהון המניות של החברה, ובעל המניות העיקרי בה הוא חיים צוף, המזוהה עם קובי מיימון. חברת כרמן נכסים, הנמצאת בשליטת משפחת לבנת ויורשי בני גאון, הינה בעלת מניות מיעוט בי.ח.ק, ומכאן נובעות ההגבלות.

על פי התנאים שהטילה הממונה על הגבלים עסקיים, אם יתגלה גז טבעי ברישיון שלמודיעין יש בו זכות, ללבנת לא תהיה זכות למנות דירקטור, מנכ"ל, סמנכ"ל, משנה למנכ"ל ומנהל עסקים ראשי בישראמקו. כמו כן, אדם הנושא משרה במודיעין ובחברות האם שלה (אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי ונויה) לא יהיה נושא משרה בישראמקו.