גינדי השקעות: מחירי הדירות יפסיקו לעלות השנה בשל השיווק של אטיאס

גינדי השקעות מציינת בדו"חות השנתיים שלה: "בכוונת שר השיכון לשווק באופן מסיבי קרקעות; להערכת החברה, רמת המחירים בשוק תישמר בשנת 2010" ■ החברה מקפיצה את תקציב השיווק ל-19 מ' ש'

יזמי הנדל"ן זועקים אמנם חדשות לבקרים בכלי התקשורת כי מחירי הדירות בישראל ימשיכו לעלות גם השנה, אולם מהדו"חות הכספיים שפרסמה הלילה גינדי השקעות נשמע טון קצת אחר. החברה מתייחסת לתוכנית הצפת השוק בקרקעות של שר השיכון אריאל אטיאס, ובעוד שבתקשרות נוהגים יזמי הנדל"ן לתקוף את אטיאס ולהצהיר שתוכניתו תיכשל, בין השורות בדו"חות הכספיים הם נשמעים אחרת.

"בכוונת שר השיכון והבינוי לשווק באופן מסיבי קרקעות באמצעות מכרזים של מינהל מקרקי ישראל. להערכת החברה, רמת המחירים הקיימת בשוק תישמר בשנת 2010", נכתב בדו"חות החברה. בחצי השנה האחרונה שיווק משרד השיכון קרקעות ליותר מ-18 אלף יח"ד, וזאת במטרה להגביר את ההיצע ולהוזיל את מחירי הדירות שזינקו ב-19% בשנה האחרונה ובכמעט 40% מאמצע 2007.

גינדי השקעות עוסקת בייזום פרויקטים בעיקר בשוק הנדל"ן הישראלי, אך גם באירופה. מבין הפרויקטים המוכרים של החברה בישראל ניתן למנות את "גינדי רמת אביב", "קניון הגבעה" בגבעת שמואל, "קרית השרון" בנתניה והפרויקט האחרון שעורר באזז בשוק - פרויקט "גינדי סיטי" ברמלה.

מקפיצים את תקציב השיווק

התוצאות הכספיות של גינדי ב-2009 דווקא לא מזהירות בהשוואה לשנה הקודמת, אולם אם משווים את המספרים לשנת 2007, ערב קפיצת המדרגה של שוק הנדל"ן, התמונה שונה לגמרי. את שנת 2009 סגרה החברה בהכנסות של 108.9 מיליון שקל, ירידה של 41% בהשוואה ל-2008. החברה הפסידה אשתקד 5.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 54.1 מיליון שקל ב-2008. לצורך ההשוואה, ב-2007 רשמה החברה הכנסות של 15.7 מיליון שקל בלבד והפסד של 13 מיליון שקל.

ואולם, לגינדי השקעות צבר הזמנות בהיקף של 240 מיליון שקל ממכירות בישראל. מתוך צבר זה, החברה מעריכה שהכנסות של 168 מיליון שקל יוכרו בשנת 2011 ו-72 מיליון שקל יוכרו ב-2012. צבר ההזמנות של החברה קפץ פי 2 בהשוואה לסוף 2008.

בחודשים האחרונים ניתן להרגיש בכל פינה במכונת השיווק המשומנת של גינדי. החברה מדגישה בדו"חותיה כי תמשיך להשקיע תקציבי פרסום "גבוהים מן המקובל בענף" כדי לשווק את הפרויקטים שלה - בכל אמצעי התקשורת. תקציב הפרסום שלה עומד כעת על 19 מיליון שקל, כאשר לשם ההשוואה בשנת 2009 כולה הוציאה החברה 4.3 מיליון שקל על מכירות ושיווק. במילים אחרות, החברה מקפיצה את תקציב השיווק שלה פי 4.4.