כמות שיא לכי"ל בהודו: תמכור 1.43 מיליון טון אשלג

חתמה על חוזה נוסף למכירת 430 אלף טון אשלג, אשר מצטרף לחוזה שנחתם בשבוע שעבר למכירת 1 מיליון טון אשלג להודו ■ החוזה החדש כולל מכירת כמות אופציונלית בהיקף 90 אלף טון נוספים ■ המחיר - 370 דולר לטון

לאחר שהודיעה בשבוע שעבר על חוזה עם הודו למכירת 1 מיליון טון אשלג, מודיעה היום (ב') כי"ל כי חתמה על חוזים נוספים לאספקת אשלג למספר לקוחות בהודו בהיקף של 430 אלף טון אשלג, כולל כמות אופציונלית בהיקף של 90 אלף טון נוספים.

כמו החוזה משבוע שעבר, החוזים החדשים הינם במחיר של 370 דולר לטון למשך שנה החל מאפריל 2010.

כתוצאה מחוזים אלו, מכירות האשלג של כי"ל להודו יהיו הגבוהות ביותר מאז ומעולם והם מדגישים את חשיבותה של הודו כשוק מרכזי של כי"ל.

חיים ישראל, מנהל מחלקת המחקר במריל לינץ', טען בשיחה בשבוע שעבר עם "גלובס" כי מחירי האשלג מתייצבים אך יש להמשיך לשים את מלוא הדגש על כמויות המכירה, כפי שנטען בחודשים האחרונים.

"אמרנו שהשוק טעה בענק", אמר ישראל ל"גלובס". "השוק היה כל כך מפוקס על מחירים והמשקיעים מכרו את מניות הדשנים כל פעם שהם שמעו שהמחירים ירדו עוד קצת. שם המשחק הוא 'כמויות, כמויות, כמויות'. השוק מאוד שמרן בתחזיות שלו לכמויות המכירה השנה. הקונצנזוס בענף מדבר על כך שכי"ל תמכור השנה פחות מ-5 מיליון טון אשלג. אני מעריך שהמכירות יגיעו ל-5.5 מיליון טון". ישראל עצמו מחזיק בהמלצת "קנייה" על מניית כי"ל, עם מחיר יעד של 57 שקל.

נזכיר כי כי"ל עצמה אמורה לסכם את השנה החולפת ביום ד' הקרוב, כאשר תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנת 2009 כולה.