"האמירה של יעקב אילון - 'מחרדים נעבור לאנשים' - גזענית"

כך טוענת "האגודה לזכות הציבור לדעת" בתלונה לרשות השנייה ■ חדשות 10: "הכוונה היתה לומר 'ומקברים נעבור לאנשים', אך מאחר שרגע לפני כן נאמרה המילה 'חרדים' - התבלבל יעקב והחליף בתום-לב בין המילים"

"האגודה לזכות הציבור לדעת" פנתה הבוקר (ב') לרשות השנייה בתלונה על פליטת-פה של מגיש חדשות 10 יעקב אילון, שנתפסה על-ידי הארגון כ"התבטאות גזענית". לאחר כתבה על פרשת הקברים ובית-החולים באשקלון, הפנה אילון לכתבה הבאה באומרו: "מחרדים נעבור לאנשים".

האגודה, בעלת האג'נדה הימנית בעיקרה, דרשה את התנצלותו של אילון על הדברים. "אנו מוחים כנגד אמירה גזענית זו, המסגירה את עמדותיו של המגיש אילון", נכתב בתלונה. "משמעות ההערה, לפיה חרדים אינם אנשים (ואזי מהם? חיות?), היא בלתי נסבלת, וספק אם היתה יכולה להיאמר על כל מגזר אחר בחברה הישראלית, עמוקה ככל שתהא המחלוקת עימו. גם אם היתה זו פליטת-פה אומללה, טעויות יש לתקן. ראוי היה שאילון יתנצל על דבריו עוד במהדורת החדשות הקרובה".

מחדשות ערוץ 10 נמסר כי "מדובר בפליטת-פה שאין להסיק ממנה דבר. הכוונה היתה לומר 'ומקברים נעבור לאנשים', אולם מאחר שרגע לפני כן סיים הפרשן רביב דרוקר את דבריו עם המילה 'חרדים', התבלבל יעקב והחליף בתום-לב בין המילים".

מהרשות השנייה נמסר כי "אכן הדברים אינם ראויים. אנו מקבלים את הבהרת מנכ"ל חדשות 10 כי הדברים נאמרו בשגגה".