יאיר סרוסי: להתוות את הדרך לצמיחה של 6%-5% בעשור הקרוב

יו"ר בנק הפועלים בוועידת הנגב: "כבנק אנו רואים פוטנציאל צמיחה בפלחי שוק שבהם נתח השוק שלנו נמוך יותר - מבחינתנו אלה אזורים פוטנציאלים לצמיחה מהירה"

"מדינת ישראל עוברת בימים אלו להיות חלק מקבוצת ה-OECD, גם במדדי שוקי ההון הבינלאומיים אנו עוברים לקבוצת המדינות המפותחות. קבלתנו הצפויה היא הישג גדול שעלינו להתברך בו, אך אסור לנו להסתפק בכך ולנוח על זרי הדפנה", כך אמר היום יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים, בוועידת הנגב שנערכת בבאר-שבע.

"אם תחזיות הצמיחה של ישראל כיום נעות בין 3% ל-3.5%, של העולם המפותח כ-1.5% ושל המדינות המתעוררות כ-6-7%, הרי שכדי שננצל את הפוטנציאל הכלכלי שלנו צריך להתוות את הדרך לקפיצת מדרגה בקצב הצמיחה לכיוון ה-5-6% בשנה בעשור הקרוב", אמר סרוסי.

סרוסי הוסיף, כי "אסטרטגיה של פיתוח הנישות, כמו הנגב והגליל, תהווה מאיץ לצמיחה, מעבר לקצב הרגיל באזורים אחרים. מזווית הראייה שלנו כבנק אנו רואים פוטנציאל צמיחה בפלחי שוק שבהם נתח השוק שלנו נמוך יותר. מבחינתנו, אלו אזורים פוטנציאלים לצמיחה מהירה. יש סיכוי ממשי לכך שבתהליך סגירת פערי ההכנסות ורמות ההשתתפות בכוח העבודה תתרחש האצת צמיחה", אמר.

"על מנת לממש את ההזדמנות, אנחנו זקוקים למערכת שבנויה על הסכמה רחבה - הנגב נמצא במרכז הקונסנסוס הלאומי של ישראל. כולם מסכימים שצריך לפתח אותו, ושהוא הרזרבה הגיאוגרפית, פיזית והאנושית להתרחבות", אמר.

לסיכום, אמר סרוסי, כי "כיו"ר של בנק הפועלים ואחד הנציגים של הסקטור העסקי כאן היום אני אומר לכם - סמנו את הכיוון, העבירו מסר ברור של מחוייבות ונחישות שלכם לאזור, וע"י כך צרו את ההזדמנות. הסקטור העסקי בישראל יודע להגיב מהר, ואני בטוח כי נדע להירתם ולממש את החזון המשותף עבור כולנו, ובעיקר עבור ילדינו".