וול סטריט ננעלה בעליות שערים; פריגו קפצה 11.9%

גלובס tv פריגו הודיעה על רכישת יצרנית מזון התינוקות PBM בכ-808 מ' ד' ■ מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בפברואר הסתכמו במכירה של 5.02 מ' בתים ■ שמועות כי מדינות גוש האירו קרובות לגיבוש חבילת חילוץ ליוון

המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל הלילה (ג') בעליות שערים, שהתחזקו בשעת המסחר באחרונה לאחר שנשיאת שלוחת ה'פד' בסן פרנססיקו, ג'נט יילן, אמרה כי היא מצפה שכלכלת ארה"ב תצמח ב-3.5% השנה וב-4.5% ב-2011 וכן כי האינפלציה "נמצאת תחת שליטה". יילן הוסיפה כי היא צופה ששיעור האבטלה במשק האמריקני יעמוד על 9.25% בסוף 2010. גורם נוסף שליבה את העליות הוא שמועה כי מדינות גוש האירו קרובות לגיבוש חבילת סיוע ליוון.

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת ה'פד' בסנט לואיס, אמר היום כי התאוששות הכלכלה האמריקנית נמצאת "על המסלול" וכי דו"ח התעסוקה לחודש מארס ולחודשים אחריו צריך להיות טוב יותר מהחודשים החולפים. עם זאת, בולארד ציין כי לדעתו בשנה הקרובה נחזה ביותר קריסות של בנקים מאשר בשנת 2011, בעיקר בשל החשיפה הגבוהה לנדל"ן המסחרי.

בולארד הוסיף כי אינו מצפה להתאוששות בצורת "V", כלומר התאוששות כלכלית מהירה, בעיקר בשל מערכת פיננסית "פגומה" לדבריו.

נתוני מכירות בתים מיד שניה הפתיעו לטובה

כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בפברואר אשר הסתכמו במכירה של 5.02 מיליון בתים לעומת צפי כי ימכרו רק 5 מיליון בתים, ועדיין מדובר בירידה של 0.6% לעומת המכירות שנרשמו בחודש הקודם אז עמד קצב המכירות על 5.05 מיליון בתים בשנה.

למרות שהנתון היה טוב מהציפיות המוקדמות הרי שמדובר בחודש השלישי ברציפות בו נרשמה ירידה במכירות הבתים החדשים. עוד עולה מהנתונים כי המחיר החציוני של בית בארה"ב ירד ל-165 אלף דולר לעומת מחיר של 168 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 1.8%. זאת כאשר רכישות הבתים הקיימים שבוצעו בארה"ב טיפסו במהלך השנה החולפת בשיעור של 7.9%.

עוד שלב ביציאת גוגל מסין

ענקית החיפוש האינטרנטי גוגל המשיכה לרכז עניין לאור החלטתה להפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש שלה בסין. הממשל הסיני הגיב היום להחלטת גוגל וקרא לה "שגויה לחלוטין". גוגל הדגישה כי לא תסגור לחלוטין את משרדיה בסין והיא תפנה גולשים במדינה חגרסה הלא מצונזרת של מנוע החיפוש בהונג קונג.

מכון אתיספרה (‏‏Ethisphere Institute‏) פרסם את רשימת "100 החברות האתיות ביותר", בהן ניתן למצוא את ג'נרל אלקטריק , גאפ וגוגל. השנה נכנסו לדירוג יצרנית המכוניות פורד , חברת המרקים קמפבל וחברת התוכנה אדובי , בעוד יצרנית הרכב טויוטה וחברת המזון המהיר מקדונלדס נשארו בחוץ.

פריגו רוכשת חברה בכ-808 מיליון דולר

נס טכנולוגיות בלטה לאחר שהודיעה על זכייה בחוזה של מיליוני דולרים עם ממשלה בדרום אמריקה, להתקנת מערכת שליטה ובקרה במסוקים צבאיים ובעמדות פיקוד קרקעיות.

חברת פריגו , שמנייתה נמצאת במומנטום חיובי בחודשים האחרונים, הודיעה היום כי תרכוש את יצרנית המזון לתינוקות PBM בכ-808 מיליון דולר.

מניותיה של גיוון זינקו ללא סיבה נראית לעין. נראה כי המשקיעים עדיין מתלהבים מהודעתה אמש, כי תרכוש את סיירה סיינטיפיק ב-35 מיליון דולר.

מניית ענקית הגנריקה הישראלית טבע ריכזה עניין ונסחרת בשיא מחיר. בפעמים קודמות שהמניה הגיעה לרמות דומות החליט דירקטוריון טבע לבצע ספליט של 1 ל-2 אולם הפעם מספר המניות של טבע גבוה בהרבה כך שלא בטוח שזה יקרה הפעם.

חברת נייס , שותפת "זהב מאושרת" של חברת מיקרוסופט , הודיעה היום על שיתוף פעולה עם חברת מיקרוסופט , שמטרתו לסייע ללקוחות המשתמשים ב-"Microsoft Communications Server 14" למקסם את הערך הגלום באינטראקציות של אותם הארגונים עם לקוחותיהם. הפתרון יאפשר ניטור וניתוח של תקשורת קול וצ'אטים הנתמכים על-ידי שרת התקשורת "14" של מיקרוסופט.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]