בקהאם OUT, מסי IN: הארגנטיני הוא הכדורגלן המרוויח בעולם

כך עולה מהדירוג השנתי של מגזין "פראנס פוטבול", שעל-פיו הכניס כוכב ברצלונה 33 מיליון אירו בשנת 2009, ועקף את האנגלי שהסתפק ב-30.4 מיליון אירו ■ מוריניו שוב ראשון מבין המאמנים

אחרי שנתיים בהן שלט דייויד בקהאם ברשימת הכדורגלנים המרוויחים של "פראנס פוטבול", ליונל מסי עקף אותו בפסגה. על-פי הדירוג של המגזין הצרפתי שמתפרסם היום (ג'), הרוויח בשנת 2009 הארגנטיני של ברצלונה סך של 33 מיליון אירו, כאשר הקשר האנגלי של לוס אנג'לס גלאקסי הסתפק ב-30.4 מיליון אירו.

כהשוואה, ב-2008 הרוויח מסי לפי "פראנס פוטבול" 28 מיליון אירו, בעוד בקהאם נהנה מהכנסות של 32.4 מיליון אירו. הרשימה, שמתפרסמת 11 שנים ברציפות, לוקחת בחשבון את שכר השחקנים בקבוצות שלהן, וגם את הכנסותיהם ממפרסמים וזכויות מסחריות כאלו ואחרות.

מבין המאמנים, מוביל שוב ז'וזה מוריניו מאינטר את הרשימה, עם 13 מיליון אירו. ב-2008 הפורטוגלי לקח הביתה הרבה יותר כסף - 29 מיליון אירו, כאשר חלק נכבד מהסכום הגיע כפיצויים עבור פיטוריו מצ'לסי. פיליפה סקולארי הברזילאי, שמאמן את בוניודקור האוזבקיסטנית, הרוויח בשנה שעברה 9.5 מיליון אירו.

המגזין פרסם גם את רשימת השחקנים המרוויחים בליגה הצרפתית. גבריאל היינצה ממארסיי ראשון (4.5 מיליון אירו). אחריו מדורגים יוהאן גורקוף מבורדו (4.4 מיליון אירו) ושחקן נוסף של מארסיי - לוצ'ו גונזאלס (4.3 מיליון אירו).