לפעמים החגיגה נגמרת. אפילו בליגה הספרדית

הצעה: ההוצאות השנתיות של מועדוני ה"לה ליגה" על משכורות והעברות שחקנים יוגבלו ל-70% מסך ההכנסות ■ החוק אמור להיכנס לתוקף בעוד שלוש עונות, ולהתיישר עם תקנות ה"פייננשל פייר-פליי" של אופ"א

מינהלת ליגת הכדורגל בספרד מעוניינת לחוקק הגבלות שיחייבו את המועדונים להפחית באופן משמעותי את ההוצאות שלהם על שכר, העברות שחקנים ועמלות סוכנים. על-פי התוכנית המתגבשת, כל קבוצה תוכל לבזבז מדי עונה על סעיפים אלו רק 70% מסך ההכנסות שלה.

חוזה לואיס אסטיאזארן, נשיא המינהלת, אמר ל"פייננשל טיימס": "בטווח הארוך זה יהפוך את הקבוצות שלנו למאוזנות מבחינה כלכלית. אבל לא קל ליישם את החוקים האלו, אנחנו שואפים להכניס אותם בעוד שלוש שנים מהיום". על-פי אסטיאזארן, ההגבלות החדשות יעזרו למועדונים להתיישר עם חוקי "הפייננשל פייר-פליי" החדשים של אופ"א, שאמורים להטיל סנקציות על קבוצות שלא יציגו איזון תיפעולי.

מדו"ח שפרסמה אופ"א, עולה כי בשנת 2008 עמדה ההכנסה הממוצעת של קבוצה בליגה הספרדית הבכירה על 72 מיליון אירו. עם זאת, סך החובות של קבוצות הליגה מגיעים ל-3.5 מיליארד אירו.

אסטיאזארן הדגיש כי התוכנית החדשה אמורה לשפר בעיקר את מצבן של הקבוצות הקטנות. "ברצלונה וריאל מדריד אמנם מוציאות כספים רבים, אבל הן גם מייצרות הכנסות מאד גבוהות. הקבוצות הקטנות הן אלו שמבזבזות יותר ממה שהן יכולות להרשות לעצמן". מדו"ח ה-Money League של דלויט שפורסם לאחרונה, עולה כי ריאל הכניסה בעונה הקודמת 401 מיליון אירו, ואילו בארסה הכניסה 366 מיליון.