יצאה לדרך הקמת התשתית להעברת מידע בחיסכון הפנסיוני

שר האוצר יובל שטייניץ: "המסלקה תהיה גוף מרכזי אחד להעברת מידע וכספים אשר יגביר את השקיפות ויאפשר לציבור לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי חסכונותיו"

הממונה על שוק ההון עודד שריג פרסם היום (ד') את מסמכי ההתאגדות של החברה שתהיה אחראית על הקמה וניהול המסלקה הפנסיונית. המסלקה תהווה תשתית להעברת מידע וכספים בתחום החיסכון הפנסיוני בין גופים פיננסיים בארץ, ביניהם בנקים, גופים מוסדיים, סוכני ביטוח ולשכות שכר. בנוסף, פרסם הממונה על שוק ההון טיוטת הוראות הקובעות כללים לפיקוח על המסלקה.

על רקע ההתפתחויות בשוק החיסכון הפנסיוני, ובכלל זה גידול מגוון אפשרויות החיסכון, וכדי לסייע לציבור לקבל החלטות מושכלות באשר להתאמת אפשרויות החיסכון לצרכיו, עלה הצורך למכן את תהליכי העבודה הקשורים להעברת מידע וכספים בין הגופים המוסדיים ומהם. הקמת המסלקה כגוף מרכזי שירכז את העברת המידע והכספים הפנסיונים הינו צעד חשוב ומשמעותי לייעול פעילות שוק ההון.

כפי שפורסם בעבר, בכוונת האגף לחייב את כל גופי החיסכון הפנסיוני להעביר מידע, בתשלום, באמצעות המסלקה, בין אם הם מבעליה ובין אם לאו.

שר האוצר יובל שטייניץ בירך על התנעת התהליך ואמר כי "המסלקה תהווה גוף מרכזי אחד להעברת מידע וכספים בתחום החיסכון לטווח ארוך יגביר את השקיפות לגבי החסכונות הקיימים של הציבור, ובכך יאפשר להם לקבל החלטה מושכלת יותר לגבי אפיקי ההשקעה לטווח ארוך המתאימים ביותר עבורם".

שריג מסר כי "אגף שוק ההון מייחס חשיבות עליונה להקמת המסלקה ככלי לפיתוח ולשכלול שוק החיסכון הפנסיוני. בכוונתנו לפעול שיישום השלב הראשון של המסלקה יהיה כבר בתחילת 2011. הקמת המסלקה הפנסיונית היא שלב נוסף בהסדרת המידע בשוק החיסכון הפנסיוני בישראל, ובכוונתנו לפרסם הוראות נוספות בעניין זה, לרבות חוזר הקובע מבנה אחיד להעברת מידע בין השחקנים השונים בשוק".